پيام صريح، ساده و بسيار روشن استاد طاهري به مربّي هاي مجموعه
سؤال:
مربّي ها نبايد از فيلتري رد بشن؟
استاد:
نه، دليلش هم اينه که در چارچوب رحمت عام الهي، کي ميخواد گزينش کنه؟
بعد رحمت عام الهي مگه مال همه نيست؟
مگه مال گناهکار و بي گناه نيست؟
مال خطا کار و ما بايد اصلاح روش کنيم، ما نميتونيم کسي را محروم کنيم. الان يکي بياد بگيم نخير شما تشريف ببريد، حالا شما کار داريد. حالا ميگه کجا بايد برم من. ما داريم همش ميگيم، در واقع کاري مي کنيم که او بياد، او مقدّمه، بياد تا ما باهاش راجع به تسليم صحبت بکنيم، هر لحظه ممکنه تسليم بشه، از من و شما هم جلوتر بيفته، ما حق گزينش نداريم که.
... و شما در تمام طول اين سالها، دوستاني که در طول اين سالها بودند، در باز بوده، اين در بازه، هر کس بياد تو اومده تو. اما بعدش اين ميدان آزمايشيه، اومدن تو ممکنه ساده باشه ولي بعد اداي دِين، اون به اصطلاح پاسخگويي به اون مسئوليّتي که پذيرفته که معرّف شعور الهي باشه، اونه که سخته و اين ميدان آزمايشي است براي او و از حالا به بعد او بايد بتونه امانت دار خوبي باشه، معرّف خوبي باشه. بتونه انجام وظيفه بکنه و دخل و تصرّف نکنه در اين شعور الهي، به طوري که يک عده بگن آقا اينه شعور الهي؟!!
... خُب الان همه مسائل ما در 4 کلمه خلاصه شد:
لا حول و لا قوّة الا با الله/ لا اله الا الله/ ايّاک نستعين/ فستقيموا اليه و الي آخر.
توي 4 - 5 کلمه همه اساس و اصول مذهب را بيان ميکنه، خُب انا لله و انا اليه راجعون، اينها اصوله.54321 اينها اصول مذهبه. حالا بنابراين اگر که ما عين اين مطالب را در واقع انتقال بديم هيچ مشکلي پيش نمياد ولي بعضاً ممکنه کساني يک هنر نمايي هايي بکنند، يک خود نمايي هايي بکنن، خودي نشون بدن، "من" ي نشون بدن، و يک ذرّه، به اندازه يک اپسيلون از اين چارچوب خارج بشيد، تمام چيزها به هم ميخوره. تمام مسائل به هم ميخوره و به طوري که از بيرون از اين مجموعه، يک دفعه يک برداشت هايي مي کنند که اين برداشت ها خطرناکه. خُب و وقتي با خود من روبرو ميشن، هر جا با خود من روبرو شدن، من براشون صحبت کردم گفتند اينه راستي؟ واقعاً شما همين را ميگين؟ ميگيم بابا واقعاً ما همين را ميگيم؟ اين همه براش مدارک داريم، اين همه براش حالا صداهامون هست، صحبت هامون هست. و چندين ساله ما چيزي جز پيام تسليم نداديم. مُنتها کسي که اومده روز اول ميگيم که بهش، براي اينکه اگر بگي تسليم و غيره و فلان و اون بحث ها، دو پا داره، دو پاي ديگه قرض ميکنه، فرار ميکنه. بهش گفتيم که عزيز دل من، جان من، هيچ کاري نميخواد بکني، يک لطفي به ما بکن هيچ کاري نکن.
... بنابراين اگر ما اين چهار تا کلمه را، در واقع اين چند تا تعريف را ارائه بکنيم، و همون جوري که هست بديم هيچ مشکلي پيش نمياد.
... بنابراين اينها جواب هايي است که ما بايد بدونيم و علّتش را حالا مخصوصا مربّي ها بدونند، اميدوار هستيم که اينجور بشه لااقل ما با مربّي ها رو در رو بشيم، يک بار اينها را با همديگه مرور کنيم، يک اتمام حجّتي با هم داشته باشيم، اينها دلايلش چيست؟ خُب، پس يک کلمه امانت داري، انتقال دقيق مفاهيم، که کسي نتونه، دشمنان ما نتونند در واقع از توضيحات ما، از کلام ما سوء برداشت بکنند و هم اونها را دوباره با يک تشديد و رزونانس و با يک فيدبک بدي بيان به خودمون برگردونند و مانع کارمون بشن.
*** پيام صريح، ساده و بسيار روشن استاد طاهري به مربّي هاي مجموعه ***
*** يک کلمه امانت داري، انتقال دقيق مفاهيم ***
که کسي نتونه، دشمنان ما نتونند در واقع از توضيحات ما، از کلام ما سوء برداشت بکنند.
منبع: ديدار با استاد طاهري - بهمن 88
سؤال:
مربّي ها نبايد از فيلتري رد بشن؟
استاد:
نه، دليلش هم اينه که در چارچوب رحمت عام الهي، کي ميخواد گزينش کنه؟
بعد رحمت عام الهي مگه مال همه نيست؟
مگه مال گناهکار و بي گناه نيست؟
مال خطا کار و ما بايد اصلاح روش کنيم، ما نميتونيم کسي را محروم کنيم. الان يکي بياد بگيم نخير شما تشريف ببريد، حالا شما کار داريد. حالا ميگه کجا بايد برم من. ما داريم همش ميگيم، در واقع کاري مي کنيم که او بياد، او مقدّمه، بياد تا ما باهاش راجع به تسليم صحبت بکنيم، هر لحظه ممکنه تسليم بشه، از من و شما هم جلوتر بيفته، ما حق گزينش نداريم که.
... و شما در تمام طول اين سالها، دوستاني که در طول اين سالها بودند، در باز بوده، اين در بازه، هر کس بياد تو اومده تو. اما بعدش اين ميدان آزمايشيه، اومدن تو ممکنه ساده باشه ولي بعد اداي دِين، اون به اصطلاح پاسخگويي به اون مسئوليّتي که پذيرفته که معرّف شعور الهي باشه، اونه که سخته و اين ميدان آزمايشي است براي او و از حالا به بعد او بايد بتونه امانت دار خوبي باشه، معرّف خوبي باشه. بتونه انجام وظيفه بکنه و دخل و تصرّف نکنه در اين شعور الهي، به طوري که يک عده بگن آقا اينه شعور الهي؟!!
... خُب الان همه مسائل ما در 4 کلمه خلاصه شد:
لا حول و لا قوّة الا با الله/ لا اله الا الله/ ايّاک نستعين/ فستقيموا اليه و الي آخر.
توي 4 - 5 کلمه همه اساس و اصول مذهب را بيان ميکنه، خُب انا لله و انا اليه راجعون، اينها اصوله.54321 اينها اصول مذهبه. حالا بنابراين اگر که ما عين اين مطالب را در واقع انتقال بديم هيچ مشکلي پيش نمياد ولي بعضاً ممکنه کساني يک هنر نمايي هايي بکنند، يک خود نمايي هايي بکنن، خودي نشون بدن، "من" ي نشون بدن، و يک ذرّه، به اندازه يک اپسيلون از اين چارچوب خارج بشيد، تمام چيزها به هم ميخوره. تمام مسائل به هم ميخوره و به طوري که از بيرون از اين مجموعه، يک دفعه يک برداشت هايي مي کنند که اين برداشت ها خطرناکه. خُب و وقتي با خود من روبرو ميشن، هر جا با خود من روبرو شدن، من براشون صحبت کردم گفتند اينه راستي؟ واقعاً شما همين را ميگين؟ ميگيم بابا واقعاً ما همين را ميگيم؟ اين همه براش مدارک داريم، اين همه براش حالا صداهامون هست، صحبت هامون هست. و چندين ساله ما چيزي جز پيام تسليم نداديم. مُنتها کسي که اومده روز اول ميگيم که بهش، براي اينکه اگر بگي تسليم و غيره و فلان و اون بحث ها، دو پا داره، دو پاي ديگه قرض ميکنه، فرار ميکنه. بهش گفتيم که عزيز دل من، جان من، هيچ کاري نميخواد بکني، يک لطفي به ما بکن هيچ کاري نکن.
... بنابراين اگر ما اين چهار تا کلمه را، در واقع اين چند تا تعريف را ارائه بکنيم، و همون جوري که هست بديم هيچ مشکلي پيش نمياد.
... بنابراين اينها جواب هايي است که ما بايد بدونيم و علّتش را حالا مخصوصا مربّي ها بدونند، اميدوار هستيم که اينجور بشه لااقل ما با مربّي ها رو در رو بشيم، يک بار اينها را با همديگه مرور کنيم، يک اتمام حجّتي با هم داشته باشيم، اينها دلايلش چيست؟ خُب، پس يک کلمه امانت داري، انتقال دقيق مفاهيم، که کسي نتونه، دشمنان ما نتونند در واقع از توضيحات ما، از کلام ما سوء برداشت بکنند و هم اونها را دوباره با يک تشديد و رزونانس و با يک فيدبک بدي بيان به خودمون برگردونند و مانع کارمون بشن.
*** پيام صريح، ساده و بسيار روشن استاد طاهري به مربّي هاي مجموعه ***
*** يک کلمه امانت داري، انتقال دقيق مفاهيم ***
که کسي نتونه، دشمنان ما نتونند در واقع از توضيحات ما، از کلام ما سوء برداشت بکنند.
منبع: ديدار با استاد طاهري - بهمن 88
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر