۱۳۹۳-۰۳-۲۲

این ویروسهای غیرارگانیک تا چند درصد می توانند

سؤال:
این ویروسهای غیرارگانیک تا چند درصد می توانند در ارزیابی و محاسبه استدلال و تمثیل و بویائی و ... کلا نرم افزارهای ما اختلال ایجاد کنند؟

پاسخ:
خیلی. نزدیک به 100 درصد. وقتی نفوذ غیر ارگانیک صورت می گیرد، به علت امکان دسترسی ویروسها (چون ارگانیک نیستند) به هر کدام از این برنامه ها که سرایت بکنند (مثل ویروسهائی که به برنامه های کامپیوتری سرایت می کنند) در واقع می توانند اثر گذار باشند.

در موارد پیش رفته در واقع دیگر خودشان نیستند درسته؟ یعنی ما خودشان را خیلی کم می توانیم ببینیم، در واقع با آن ویروسها سر و کار داریم تا خودشان. بنابراین بر حسب این که به کدام برنامه انتقال پیدا می کنند ما می بینیم با مشکلات مختلفی رو در رو هستیم، مثلا می بینیم که بعضی ها قدرت استنتاجشان ضعیف است، بعضیها قابلیت استقراء ندارند، بعضیها مصداق را نمی فهمند، بعضیها تداعی را و تشبیه را و تحلیل را نمی فهمند، یعنی در مسائل تحلیلی ضعیفند، بعضیها در چیدمان اطلاعات ضعیفند، مثلا شما می گوئید که فلانی اصلا آدم خوش فکری نیست و تعجب می کنید یک موقع 4 تا اطلاعات ساده را نمی تواند Handle کند.

شما این ضعفها را در افراد می بینید یا خیر؟ همه ضعفها ممکن است با هم یکجا نباشد و شما می بینید که افراد، یک جاهای به خصوصی از کارشان دچار اشکال است درسته؟ مثلا در مورد خودمان می بینیم که به یاد آوردن لغت برایمان سخت است. مسائل عاطفی هم به همچنین می تواند تحت تاثیر ویروسهای غیر ارگانیک قرار بگیرد، مثلا یک فردی می تواند تحت تاثیر این ویروسها، کاملا عواطف انسانی را از دست بدهد، یعنی در لحظه ای به راحتی بتواند سر یکی را ببرد، بدون این که هیچ احساس خاصی داشته باشد.

دوره سایمنتولوژی - استاد طاهری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر