۱۳۹۳-۰۲-۲۱

« سایمنتولوژی » یا « ذهن - روانشناسی فراکل نگر »

« سایمنتولوژی » یا « ذهن - روانشناسی فراکل نگر » چند دهه ی قبل توسط اینجانب، نگارند، پایه گذاری شده و در دو دهه ی گذشته مراحل تجربی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و در سال های اخیر، نام «سایمنتولوژی» بر آن نهاده و در محافل علمی معرفی شده است.

عاملی که باعث ایجاد این رشته شده است، برخورد اینجانب، بنیانگذار فرادرمانی و سایمنتولوژی، با واقعیت ها و حقایق هستی بود که از دوران طفولیت به شدت توجه مرا به خود جلب می کرد. تفکر نسبت به این که از کجا آمده ایم؟ چرا آمده ایم؟ و به کجا می رویم؟ خالق کیست؟ چرا خلق نموده است؟ و نتیجه این خلقت چیست؟ و این که انسان کیست؟ راه های نزدیکی و شناخت او کدام است؟ توان بالقوه ی او چگونه فعال می شود؟ تعریف زندگی و مرگ چیست؟ و....

در این رابطه اشتیاقی بیش از حد برای فهم جهان هستی و پی بردن به رمز و راز خلقت داشتم به طوری که این افکار لحظه ای مرا رها نمی کرد تا این که در دهم آبان سال 1357 هجری شمسی به یکباره با الهام ها و دریافت های ذهنی ام روبرو شدم که به دنبال آن زوایایی از هستی و انسان بر من آشکار شد.در نتیجه آن به این آگاهی رسیدم که بر جهان هستی، شعور و هوشمندی عظیمی حاکم است. این هوشمندی همانند یک « اینترنت کیهانی » همه ی اجزا و زیر مجموعه ی خود را تحت پوشش هوشمندانه ای قرار داده است.

این آگاهی نه تنها دربرگیرنده ی موضوعات نظری بود، بلکه اطلاعات کاربردی و دستورالعمل های نحوه ی استفاده و بهره برداری عملی از آن را نیز شامل می شد. نحوه استفاده از چنین اینترنتی، دستمایه ی بنیانگزاری طب های مکمل ایرانی (فرادرمانی و سایمنتولوژی) و چند رشته دیگر شد که در این جا صرفا سایمنتولوژی مورد بررسی قرار می گیرد.

از جمله پیامد های چنین دریافتی تفکر « اینتریونیورسال » بود که نشان می داد انسان باید در سطح جهان هستی تفکر خود را معطوف سازد و از دیدگاه وسیع تری به زندگی نگاه کند و جایگاه ویژه ی خود را در آن پیدا نماید.


مقدمه کتاب سایمنتولوژی - جلد اول
تالیف استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر