۱۳۹۳-۰۳-۰۵

از حضار

از حضار 1
از حضار: استاد ببخشید، بچه ای تیپ A هست و به شدت نظم و انضباط و اینها رو داره، چه طور میشه که توی سن بلوغ ورق بر میگرده، یعنی شدیدا این تیپ B میشه، بصورت خرابکار، ویرانگر و این چیزها، این اشکالش غیر ارگانیکه؟

استاد: اشکالش میتونه اون باشه، میتونه قانون نظم و بی نظمی باشه، طغیان علیه نظم باشه، میتونه خیلی عوامل دیگه باشه، قانون نظم و بی نظمی که یادتون هست؟ خُب میتونه اونها باشه، عوامل محیطی و اکتسابی که حالا در محیط میاد یک آدم چیز رو به اصطلاح وادارش کنه به تخریب و رفتارهای Anti-Social ،

خُب در واقع همه اون کسائیکه مخصوصا در بزرگسالی رفتار مخرّبانه دارند، الزاما در کودکی ممکنه مخرّب نبوده باشند، ممکنه خیلی آروم بودند ولی حالا در سن بلوغ علیه نظم و منطق طغیان کرده، یعنی نظم زده شده، منطق زده شده، و حالا از چیزهای جانبی هم تمایل همجنس گرایانه و اینها در واقع به این مقوله اضافه میشه. این رو که ما بررسی می کنیم صرفا این و بررسی می کنیم ولی همه عوامل جانبی، محیطی، نمیدونم اینها هم چکار میکنه؟ بعدها دخالت داره. ما الان مثلا فرض کنید اینها رو، این مقوله رو تا سن مثلا دوسالگی، سه سالگی، چهار سالگی در کودکان داریم می بینیم و اون تقسیم بندی ها رو مثلا انجام میدیم، از حالا از اونجا به بعد اینها دارند از محیط هم چکار می کنند؟ می گیرند، مثلا خیلی از بچه های مخرّب در بزرگسالی اصلا اینطور نیست، تحت کنترل در اومده، اتفاقا خیلی آروم شدند، خیلی از پدر و مادرها شهادت میدن میگن این بچه از در و دیوار بالا می رفت، ولی حالا آروم شده، نمیدونم حالا الان اینطوریه، یا حتی ما داریم دیگه برعکسش هم داریم.



از حضار 2

از حضار: استاد معذرت میخوام، تعدادی از کودکان هستند که از موقع به دنیا اومدنشون توی خواب می خندند یا گریه می کنند، ... بعد جزو دسته ای هم هستند که شبها دیر می خوابند، یا اصلا نمی خوابند تا صبح، این مربوط به ... ؟

استاد: مربوط به خیلی عوامل میتونه باشه، میتونند جزو تیپ 3 باشند، میتونند آلودگی هایی که توضیح دادیم باشه، اون آلودگی ها دوباره خودش یک مسئله است، و این تیپ یک مسئله دیگه، مثلا همونها را در قالب Hyper Activity هم داریم، بیش فعال ها هم به اصطلاح داریم و این رفتارهای غیر عادی که شما میفرمائید توی خواب میخنده یا خیلی مواقع با تشعشع دفاعی حل و فصل میشه، این نشون میده که در اون مقوله هم خودش یک بحث دیگه ای داره.

منبع: ديدار با استاد طاهري در دفتر آقاي معصومي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر