۱۳۹۳-۰۳-۰۶

تعريف ذهن

تعريف ذهن

مديريت نرم افزارهاي وجودي انسان رو به عهده داره، کليه نرم افزارهاي پشت صحنه بخش هاي مختلف وجود انسان توسط مديريت بدن و سلول که همين ذهن مي باشه کنترل ميشه، از عملکرد سلول گرفته تا مديريت حافظه، يادگيري و به ياد آوري و غيره ...، اداراکات انسان هم محصول فعاليت ذهن او مي باشد.

ادراکات يعني طرز تلقي ما از جهان هستي، کجا مي خواهيم بريم؟ چيکار مي خواهيم بکنيم؟ چي داريم مي بينيم؟ تفسير و تعبير، فکر و انديشه همه اينها در واقع کار فعاليت ذهن هست.

و ذهن نه تنها جزوي از مغز به حساب نمياد بلکه خود مغز رو هم همونطور که مي دونيد تو نظريه ما به اصطلاح کنترل ميکنه و سلول هاي عصبي رو در واقع هدايت و کنترل ميکنه، که چرا و چگونه عمل بکنند.
آن چه را که حواس چندگانه ما به مغز گزارش مي دهند مورد تجزيه و تحليل ذهن قرار مي گيرد و افراد مختلف نتايج متفاوتي از حواس خود مي گيرند. مشاهده اي که براي ناظري مطلوب به حساب مي آيد براي ديگري ممکن است نامطلوب تلقي شود. در حالي که مشاهده هر دو ناظر يکسان بوده است. حالا دو نفري که يک چيز واحدي رو که مي بينند حالا اگه ما بخواهيم تشبيه اش کنند مي بينيم که دو جور تشبيه و دو جور تشريح و تفسير مختلف دارن در حالي که يک پديده رو مشاهده کردن.

خوب ذهن بخش بسيار مهمي ست و در واقع شناسايي ذهن کار بسيار بزرگي ست با يک اشاره مختصر نميشه ازش گذشت، ولي اين ياد آوري بود که بدونيم که کار ذهن بسيار حائز اهميت،ه حالا تا تيکه تيکه و بخش به بخش ذهن رو مورد شناسايي قرار بديم. از همه مهمتر حالا در اين تئوري که ما داريم، تئوري که شما آشنا هستيد، بحث تعريف فرادرماني از مغز بوده که خوب اين تعريف، تعريف عجيب غريبي هست و حالا بريم ببينيم کي مي خواهد صحت و صُقم ماجرا رو از نظر علمي ثابت بشه.

Psy. GB. 1383
استاد طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر