۱۳۹۳-۰۳-۰۵

بحث طبع نرم افزاری بنیاد و تیپ های شخصیتی

بحث طبع نرم افزاری بنیاد و تیپ های شخصیتی

آقاي معصومي: خیلی ممنون جناب استاد، پیرامون همین صحبتی که حالا راجع به بحث طبع نرم افزاری بنیاد و تیپ های شخصیتی، سه چهار تا سؤال خیلی خیلی، یک سؤالش هم چند بخشی است البته، خدمتتون عرض کنم که حلقه ای برای این طبع ها یا بحث این تیپ ها که در نرم افزار بنیاد هست، ما حلقه ای خواهیم داشت که به اصطلاح اصلاح بشه؟ و بعد اینکه ما چگونه تشخیص بدیم که الان چه کسی چه تیپی داره؟ و بعد بهترین تیپ چه تیپی است؟ (خنده حضار) بعد اینکه تیپ شما بالاخره بهترین تیپه از نظر ما حالا و اینکه ما چه تشخیصی باید بدیم؟ چه طرحی باید داشته باشیم؟ و بعد در مسیر کمال که قرار می گیریم این قابلیت های این تیپ ها و تعریف ها چگونه میتونیم حتی در آینده نزدیک حالا بتونیم اینها رو اصلاح بکنیم؟ حالا بعدیش رو باز هم عرض می کنم چون زیاده، بالاخره ممنونم

استاد: عرض کنم خدمتتون که این اصلاح تیپ ها رو اعلام کردیم برای 2300 نفری که در دوره سایمنتولوژی اومده بودند اعلام کردیم، عرض کردیم خدمتتون که گزارشش هم میخوایم، خدمتتون، بهترین تیپ ها رو شما گرفتین که موضوع چیه، آخه یک روزی من میخواستم ماشین بخرم رفتم گفتم که آقا یک تیپ، یک ماشین که به تیپ من بخوره، گفت که والله اون تیپ که به تیپ شما بخوره تا حالا درست نشده ولی فعلا عجالتا شما میتونید از این تیپ 6 استفاده کنید بعد هم اگه کارخانجات معتبر دنیا یک ... (با خنده)

بله این مسئله بهترین تیپ اصلا در اینجا که صحبت کردیم مطرح نبود و همین طور که بعدها میائید می بینید این چهار تا تیپ اتفاقی نیست، و ما مخلوطی از این چهار تا تیپ هستیم که باید تعادلی داشته باشه، هر کدوم از این تیپ ها محاسن و معایبی داره، مثلا تیپ 1 به اصطلاح اون تحرک پذیریش، اون قابیلت جابجایی اش، خیلی کم و ضعیفه، این یک بحثه، مثلا اگر یک کارمندی شما بگید که از این اتاق باید بری به اتاق مجاور، از امروز تا دیگه فردا خوابش نمی بره، اضطراب وجودش رو میگیره، دلهره، دلشوره، که من رو از این اتاق میخوان ببرن اون اتاق بعدی، چی میخواد بشه؟ نکنه؟ خُب این مسئله هست، و هر کدوم از این تیپ ها یک چیز خاص، یک محاسن و معایب خاص خودش و به اصطلاح داره. بنابراین تلفیق، تلفیق با چیز خاصی از این در واقع تیپ ها اگر که یک، تلفیق خاصی از این تیپ ها ... یک تلفیق خاصیه که البته اینها تعریف داره، خُب اینها تعریف داره در واقع به چه صورتی اینها باید این چهار تا تیپ به یک تعادل برسه، یعنی الان می بینیم که اینها با هم یکجور متعادل شده، به تعادل رسیده و تیپ D رو چه جوری در چیز خودشون نگه داشتند.

منبع: ديدار با استاد طاهري در دفتر آقاي معصومي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر