۱۳۹۳-۰۳-۰۵

ديدار با استاد در دفتر آقاي معصومي تيپ هاي شخصيتي (١)

ديدار با استاد در دفتر آقاي معصومي تيپ هاي شخصيتي (١)

خُب من خیلی ساده و مختصر و مفید میتونم در خصوص هر کدوم از تیپ ها یک توضیحی بدم. توضیحات خیلی مفصل تره، فقط یک چکیده ای از هر تیپ و بحثی رو خدمت دوستان میگم تا ان شاء الله در فرصت های مناسب.

تیپ A در واقع تیپ سازگاری است. کودکان این تیپ رو میشه پیش هر کسی بگذارید، میمونه و در واقع سازش پذیریش بسیار بالاست، نظم پذیری و برنامه پذیری، خیلی خوب میشه با این تیپ یک کنار اومد، اینها توی مهد کودک و اینها خیلی خوب میمونند مشکلی نیست، خُب و بعدها هم برنامه های درسی اشون رو به طور مرتب و منظم انجام میدن، اتوماتیک هم خودکار این کار رو انجام میدن. و بعدها در بزرگسالی هم تیپ سازگاری هستند و مثلا مشاغلی مثل کارمندی و اینها رو کاملا خُب، میتونند انجام بِدَن و سالها میتونند یک کار ثابت و ایستایی رو با مداومت انجام بِدَن.(03:04)

تیپ B تیپی هستند، تیپ هایی هستند که تخلیات بالایي دارند، در معرض الهام و این جور چیزها قرار می گیرند، قرار دارند، در دوران طفولیت، تخیل و خیال پردازی های خاص خودشون رو دارند. در بزرگ سالی تیپ های آهنگ سازها و هنرمندان و نمیدونم مخترعین و مکتشفین رو در واقع تشکیل میدن. این تیپ خیلی مایله که خودش و عرضه بکنه و مورد شناسایی قرار بگیره، و به رسمیت شناخته بشه، و به نوعی خیلی مایلند که توجه رو جلب بکنند و در صورتی که موفق نشن که خودشون و عرضه بکنند، معرفی بکنند، رو به انزوا میرن. این گروه تمایل به خودکشی دارن، تمایل به انزوا دارن، خیلی موافقند یا به هر حال خیلی تمایل دارند که قیافه های مشخصی داشته باشند، به دلیل همون نیاز به این هست که خودشون رو عرضه بکنند، و به علت ذهنیت و درونی که دارند احساس می کنند که دیگران اونها را نمیتونند بفهمند و این احساس تنهایی رو دارند، معمولا هنرمندان، نمیدونم حالا کسانی که اون احساسات لطیف و ظریف و الهاماتی دارند، این مسئله رو دارند.

به سراغ من اگر می آئید، نرم و آهسته بیائید، مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

و این احساس تنهایی در بین این گروه بسیار شدیده و معمولا هم ممکنه که حالا بیماریهای خاصی از جمله Cancer و اینها رو به اصطلاح درشون مشاهده بشه و همونطور که خدمتتون عرض کردم میل به خودکشی و اینها درشون هست. خُب قیافه های مشخص و اینها رو هم که توضیح دادیم. به علت همین نیاز هست که، نیازی هست که در واقع دیگران از ذهنیت های خاص اونها آگاهی پیدا کنند، مثلا شما ریش پروفسوری و یا مثلا میدونید که همه هنرمندان به نوع ویژه ای خودشون رو حالا از نظر ظاهری، درست می کنند که وجه تمایز داشته باشند با دیگران، حالا اینها چیزهایی هست که ملموسه و شما تجربه کردید.

خُب البته صحبت زیاده ها من خیلی مختصر می کنم. اینها در طفولیت چطوریه؟ و در بزرگسالی چگونه هست؟

منبع: ديدار با استاد طاهري در دفتر آقاي معصومي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر