۱۳۹۳-۰۲-۲۹

کسی که تمایل به خودکشی دارد مطمئناً منشا آن

سؤال:
کسی که تمایل به خودکشی دارد مطمئناً منشا آن موجودات غیر ارگانیک هستند؟

پاسخ:
مطمئناً نه، به یک دلیلی موجودات غیر ارگانیک هستند و به یک دلیلی نه،

من ممکن است یک جوری به زندگی نگاه بکنم که بلافاصله تصمیم به خودکشی بگیرم، یعنی افکار نهیلیستی، پوچ گرائی. همین الآن چنان در ذهنم نقش ببنده که بلافاصله تصمیم به خودکشی بگیرم،

پس یکی از دلایل این مساله می تواند باشد و یکی هم موجودات غیر ارگانیک.

دوره تي دي - استاد طاهريسؤال:
آیات « یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی ای نفس مطمئنه خشنود و خدا پسند به سوی پروردگارت باز گرد و در میان بندگان من درای و در بهشت من داخل شو (سوره مبارکه الفجر آیات 27 الی 30 ) » آیا ما در جهان مادّی به این نتیجه می رسیم؟

پاسخ:
این صحبت مال جائی است که می گوید الست بربّکم و بعد پاسخی که باید باشد مطرح است، لذا ما از او راضی و او از ما راضی و به سمت جنّت خودش که چهارمین مرحله جنّت است می رویم، چون جنّات داریم، عدن داریم، رضوان داریم و در آخرین و چهارمین مرحله جنّتی داریم، در اینجا یکباره از اینجا به دامن او نمی توانیم برویم،

اگر منظور شما این است که یکدفعه الیه راجعون صورت بگیرد ، نه ، ما هنوز سوادمان کافی نیست، یکدفعه از کلاس یک، نمی توانیم بپریم به دوره دکترا، ولی ما داریم در مسیر حرکتمان مفهوم الست بربّکم را درک می کنیم، همه اینها مفاهیمش در آن نقطه خاموشی باز است، و در آنجا دیگر همه چیز ها عوض می شود و چرائی لزوم وجود شیطان و ... را متوجّه می شویم،

الآن یک ماجرای دیگری داریم، مثلاً یک کلاس اوّلی، یا دبیرستانی، نظرش راجع به ممتحن خودش چیست؟ مثلاً ما خودمان در دوران دبستان و دبیرستان، نظرمان چه بود؟ ممتحن شمر ذی الجوشن بود، ولی الآن که نگاه می کنیم وجودش را رحمت می دانیم که خیر ما را می خواست، که به ما حمله کرد و اگر این کار را نمی کرد، ما نتیجه ای نداشتیم، و حمله باعث شد که ما خودمان را ساختیم و تازه فداکاری کرده که این نقش را قبول کرده است.

دوره تي دي - استاد طاهريسؤال:
در قرآن آمده شیطان به کسانی که به سمت شبکه مثبت می روند حمله می کند الّا عباد المخلصین و شیطان برای آنها نمی تواند کاری انجام دهد منظور چیست؟

پاسخ:
الّا عباد المخلصین، یعنی الّا آنهائی که خلاص شده اند،
کفر و دین در بر عشاق نکوکار یکیست
کعبه و بتکده و زوه و زنّار یکیست

یک مرحله داریم که دیگر مساله آی شبکه منفی به من حمله کرد، این شد، آن شد، نیست، لذا آنجا گفته می شود، کفر و دین در بر عشّاق نکوکار یکیست، عشّاق نکوکار، خلاص شده اند، اینها را در دوره ها با هم صحبت خواهیم کرد، که در راه خدا هر چه جلوتر برویم کوتاه تر می شود، آخرش می شود یک نقطه و آن یک نقطه همان بحث مخلصین است.

آن نقطه خاموشی در حرف نمی گنجد
بر طاق فراموشی بگذار کتاب اوّل

یک نقطه هست و در آن خیلی چیزها فرق می کند، دیگر حتّی نقش شیطان و همه مسائل تغییر می کند، آنجا جای خاصّی است و در آنجا متوجّه می شویم که در هستی جز نعمت چیزی نیست ، شیطان نعمت است، روح القدس نعمت است، زلزله نعمت است، همه چیز نعمت است.

کفر و دین در بر عشاق نکوکار یکیست
کعبه و بتکده و زوه و زنّار یکیست
اگر از دیده تحقیق به عالم نگری
عشق و معشوقه و عاشق، دل و دلداده یکیست

دوره تي دي - استاد طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر