۱۳۹۳-۰۳-۰۵

ديدار با استاد در دفتر آقاي معصومي گزارش (٤)

ديدار با استاد در دفتر آقاي معصومي گزارش (٤)

از حضار: استاد ببخشید توی دوره های خودمون بحث اسکن دوگانگی و تیک های شخصیتی بود، توی ارتباط ترک عادت و اصلاح بنیاد جفتش هم ما برون ریزی های مشابه اون رو داشتیم، اکثر بچه ها، می خواستم ببینم به هم ارتباط دارند دیگه؟

استاد: ببینید در واقع رفتارهای دوگانه خودش یک بحث به اصطلاح مستقلی است، که منجر به بیماریهای سایکوسوماتیک میشه، بحث اعتیاد یا تثبیت یک سری برنامه ها یک چیز دیگه ای رخ میده، مُنتها وقتی اون برنامه تثبیت شده میخواد بیاد تغییر بکنه قاعدتا یک پیامدهایی رو ممکنه که به اصطلاح به یک تجاربی منجر بشه یا یک بیرون ریزی هایی آغاز بشه که شما فکر کنید این در واقع شبیه اسکن دوگانگیه ولی این طور نیست،

یعنی بین دوتا چیز قرار می گیریم، پرداختن به اعتیاد یا دور شدنش، این حالا دیگه تضادی را ایجاد میکنه که دوگانگی رو تو خودش به اصطلاح داره. این ممکنه اشتباه بشه با اون رفتارهای دوگانه. اون رفتارهای دوگانه منجر شده ما حرص بخوریم، همون کنترل و سرکوب و سازی، حرص بخوریم، نمیدونم درون ریزی باشه، تضاد بشه که خُب منجر به بیماری های روان تنی خاص میشده، این جا ممکنه شما فکر کنید این شبیه اون هست ولی نیست. و تیک های شخصیتی هم بله یک مقوله جدائی است.

منبع: ديدار با استاد طاهري در دفتر آقاي معصومي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر