۱۳۹۳-۰۲-۱۶

مهمترين بحث عرفان

مهمترين بحث عرفان

اين قضيه تشعشع دفاعي يکي از مهمترين مباحث موجود است و مهمترين بحث در عرفان خودمان هم هست، اما الان شما نمي دانيد که ماجرا از چه قرار است، الان هنوز اهميت اين موضوع آشکار نيست !

زماني آشکار ميشود که بحث ويروسهاي غير ارگانيک به دنياي علم کشيده بشود، بحث اينکه ما بدانيم يک نوع ويروسهاي ديگري هم علاوه بر ويروسهاي ارگانيک يعني ميکروارگانيزمها که مي شناسيم هستند، وقتيکه شناختيم، بهداشت خاصي هم پيش مي آيد، هماني که الان در اين دوره داريم راجع به آن صحبت مي کنيم،

منتها روش ما شلوغ کردن نيست، روش ما اين است که ما چيزي را مي گوئيم، شما مي رويد و مي بينيد، اگر بود قبولش مي کنيد و اگر نبود قبولش نمي کنيد

اينکه گفتيم تشعشع دفاعي در عرفان اهميت بسيار بسيار زيادي دارد، از اين نقطه نظر است که اولين قدم در خودشناسي اين است که من ببينم خودم هستم و چيزي روي کله من سوار نيست، من خودم هستم، اگر مي گويم اين راه را مي روم، تحت تاثير کسي نيستم، اگر مي گويم از اينجا مي روم، اين کسي نيست که روي من نفوذ دارد، من واقعا خودم اختيار کردم، خوب اين مطلب اهميت دارد يا ندارد، اگر به اينکار اهميت ندهيم، رفتيم به يک جائي رسيديم، آنجا تازه معلوم مي شود اين من نبودم، تمايل من نبود، بلکه يک چيزي روي کله من سوار بود،

بنابراين اينجا اگر چيز اضافه اي همراهمان است، کنار بگذاريم و ادامه بدهيم، بعد متوجه ميشويم که در اکوسيستم کيهاني چه خبر است و ما که داريم مي رويم و مي آئيم، در معرض چه تشعشعاتي هستيم، در معرض چه موجوداتي هستيم، وقتي مي گوئيم در هوا ميکروارگانيزمها هستند، تنفس مي کنيم، ويروس آنفولانزا و ... اکوسيستم همين است، چيز ديگري در آن نيست، اينها لازم است که ما شناخت بدست بياوريم، آن هم شناخت عملي نه تئوري، شناخت عملي بطوريکه شما در عمل بتوانيد براي کس ديگري کار انجام بدهيد.

مطلب ديگر اين است که شما مي دانيد که به چه عده اي مي توانيد کمک کنيد، کساني که مشکلات روانپزشکي دارند که در دنيا هيچ کس نمي تواند به اينها کمک کند، خود اين هم يک قدم بسيار مهمي است که مي توانيد برداريد و برايشان کار کنيد، بيماراني که مسائل و مشکلات بسيار عجيب و غريبي دارند، بايد اين دانش و آگاهي را همه ما مطلع شويم و بيخودي مسائل خودمان را به دارو و شوک و ... که عوارض بسيار نامطلوبي دارد نسپاريم، خصوصا شوک که هر بار يک بخشي از مغز را از دور خارج مي کند.

دوره تي دي - جلسه 2 - استاد طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر