۱۳۹۳-۰۱-۲۲

گسترش علم مسیر خود را طی میکند؛

گسترش علم مسیر خود را طی میکند؛ اما عمر انسان آن قدر طولانی نیست که بخواهد فقط با تکیه بر عقل و تجربه های آزمایشگاهی به پرسشهای علمی خود پاسخ دهد. در نتیجه باید جلوتر رفت و به گونه ای دیگر به اطلاعات هستی نفوذ کرد. این حائل قابل شکستن است و در طول تاریخ، در موارد متعددی از دریافت های علمی، اختراعات،شعر ، موسیقی و ... شکسته شده است.

حال ممکن است عد ه ای از افراد با واهمه از این که بخشی از الهامات بشری، شیطانی است، خود را از این امکان بی نصیب کنند و از آن فاصله بگیرند؛ اما باید توجه کرد که تخصص شیطان برای انسان، «اغوا » است و در حقیقت، هر نوع اطلاعاتی که موجب اغوای انسان شود و او را فریب دهد، از الها م های شیطانی محسوب میشود.

«وسوسه » نیز یکی دیگر از ترفندهای ایادی شیطان است که برای همین منظور به کار میرود.اگر کسی به طور شخصی به علمی دست یابد که گوشه ای از اطلاعات قابل بررسی عالم هستی در آن آشکار باشد، از آ نجا که آن اطلاعات علمی به خودی خود، دستاویزی برای اغوا و وسوسه نیست، در زمره ی الها م های شیطانی قرار نمی گیرد و حتی در صورتیکه اشتباهی در آن وجود داشته باشد، اولا احتمال میرود که مربوط به تفکرات و برداشت های شخصی فرد باشد و ثانیا قابل شناسایی است.


مقاله بشر و برخورداری از الهام / استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر