۱۳۹۳-۰۲-۰۳

درك شناوري: واكنش زنجيره اي كنترل شده!


درك شناوري: واكنش زنجيره اي كنترل شده!

در مسئله رحمن و سبحان الله، سبحان ربی العظیم و.. همین چرخه دارد طی می شود و می گوئید سبحان، شناور می شوید، یعنی با یک کلید از عالم پائین، قفل باز می شود، می روید بالا و شناور می شوید، شناور می شوید، دوباره باید بیائید پائین. دوباره، سه باره...

اما این چرخه اگر راه بیافتد، اگر Active بشود، یک چرخه ای است که آخر و عاقبتش مثل یک واکنش هسته ای است. یک واکنش هسته ای، محتاج واکنش زنجیره ای است، این واکنش هسته ای وقتیکه کنترل نشده باشد، می شود بمب اتم، وقتیکه کنترل می شود، میشود آن چیزی که ما روزمره استفاده می کنیم. ما داریم یک اپسیلون می پریم بالا، یک ذره از آن عظمت درک می شود، و برمی گردیم سر جای خودمان. تازه در همین یک اپسیلون بالا و پائین شدن، شبکه منفی هم می آید و... هزار جور وسوسه و.. هزار جور اطلاعات گمراه کننده در مسیرمان قرار می گیرد.

مسائل مختلفی است، قضیه مهم برای بشر آگاهی است و اینها زمان بر است.

این نیست که فکر کنیم امروز در یک ارتباط قرار گرفتیم، دیگر بیرون تزکیه تشعشعاتی، تزکیه رفتاری همه چیز درست است، مشکل ما در وهله اول، حیران هستیم که ما روی زمین چه کار داریم. هنوز بشر نتوانسته به خودش بگوید که روی زمین چه کار دارد و تمام مشکلات ما این است که نمی دانیم روی زمین چه کار داریم. اگر آدم کشی است، اگر جنگ است، اگر هزاران مشکل و مصیبت دیگر است، به خاطر این است که هنوز نمی دانیم روی زمین چه کار داریم. چون نمی دانیم، بصورت تنازع بقاء به زندگی نگاه می کنیم، حالا ما روی زمین هستیم و زمین یک جنگل است، تنازع بقاء، بکش تا زنده بمانی.

انسانی که نمي داند برای چه زندگی می کند، زندگی را تنازع بقا می بیند و جنگ و فساد بر پا می کند.

بنابراین آن چیزی را که ما نیاز داریم، قدم به قدم باید حرکت کنیم، منظور از قدم به قدم این نیست که 500 سال طول می کشد، منظور این است که ممکن است برای یک نفر سه سال طول بکشد، برای یک نفر یک هفته طول بکشد، برای یک نفر هم ده سال طول بکشد ما نمی دانیم. موضوع این است که ما یک جوری نزدیک بشویم و تضادهایمان را حل کنیم.

دوره ٨ - جلسه ٤ - زنگ ١
استاد محمد علی طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر