۱۳۹۳-۰۲-۱۰

ما در قرآن آيه اي داريم

پاسخ به سوال بالا توسط يکي از حضار:

ما در قرآن آيه اي داريم: تا وقتي مست هستي به سوي نماز نرو، چون نمي داني چه مي خواني. مستي آن زمان براي آن کسي بوده که مست بوده،

ما الان همه مست دنيا زدگي و خود زدگي بوديم، ويل للمصلّين در قرآن داريم، پس اگر من مست رفتم به سوي نماز، من با اون مستي شامل ويل شدم، واي بر مصلّين،

ولي در سوره مائده، آيه 7 مي گويد يا ايها الذين آمنو، آنجا دارد به کساني که ايمان مي آورند، نماز را درس مي دهد و وضو گرفتن و غسل کردن را در آن آيه تازه خداوند نشان مي دهد. ما وقتي اين آيه را ياد بگيريم، پشتش در سوره ديگري مي بينيم که مي گويد هر وقت تو براي نماز بلند مي شوي، ما سجده و قيام تو را مي بينيم، يعني نماز واقعي زماني مي شود که ما به عين اليقين برسيم، آن نمازي که ما مي خوانديم از ترس و اينها براي ما هيچ فايده اي نداشت. چون تازه ما را به ويل رسانده بود
هنوز تا ما بخواهيم به آن درجات برسيم، ده سال هم کم هست. که بتوانيم آن درک واقعي را بکنيم. انشاءالله در اين جلسات ما به خودشکني بپردازيم.

براي عاشقان عاشقانه بگو سرود مستي غيب را
اگر بگريزي از اين دام سخت، برايت آورند دست به دست

اين دام سخت است، اگر کسي عاشق حقيقي بشود، ديگر اين پائين ها را نگاه نمي کند. فقط مي گويد خدايا مي خواهم به سوي تو بيايم و آن برايش معنا دارد نه مسائل زميني و دنيوي.

استاد: هر آن هر کسي مي تواند اعلام ترمز دستي بکند، انگار در قطاري هستيم و هر آن يکي اين ترمز را بکشد و بگويد صبر کنيد. من اعتراض دارم، من سوال دارم، راه غلط است، اشکال دارد، ... اين فضا را ما داريم.

ما در حسرت سوال قشنگ مي سوزيم، سوال است که نشان مي دهد يک جمعي چطور دارند تفکر مي کنند.

دوره 8 - جلسه 5 - زنگ 1 - استاد طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر