سؤال:
وقتي ميگوئيم « يا حفيظ » به اين ميرسيم که اين کلمه خود در درون حفاظ دارد و به اين نتيجه کلي ميرسيم که هر چيزي حفاظ خود را همراه دارد. آيا به اين صورت ميشود به بعد هر اسمي رسيد؟
پاسخ استاد:
بعد از اينکه براي ما ثابت شد که هر ذره اي داراي حفاظي است، وقتي براي ما مشخص بشود، راحت تر ميتوانيم صحبت کنيم
که چرا يکي از اسمهاي او «يا حفيظ» است.
ضمن اينکه هستي يک پارچه است، ولي هر ذره به نوعي از هر ذره ديگري مورد حفاظت قرار گرفته است.
مثل سلول ما که هر سلول به وسيله مايع سلولي و اجزايي از سلول مجاور آن جداست در حاليکه همه يک تن واحد هستند.
در مورد « بسم الله...» تعبير و آگاهي اين قضيه براي ما آمده، و نميدانيم که وقتي تحت عنوان «بسم الله..» کتابي منتشر بشود
چه واکنشي نشان داده ميشود!
اما براي ما اين مطلب قطعي است، چون وقتي حلقه را ميدهد، حفاظش را هم ميدهد.
حالا إن شاءالله استنادات قرآني را هم پيدا ميکنيم.
اگر در قرآن برخورد کرديد ارايه بفرماييد که اين رفرنسها را از دست ندهيم!!
دوره 6
استاد محمد علي طاهري
وقتي ميگوئيم « يا حفيظ » به اين ميرسيم که اين کلمه خود در درون حفاظ دارد و به اين نتيجه کلي ميرسيم که هر چيزي حفاظ خود را همراه دارد. آيا به اين صورت ميشود به بعد هر اسمي رسيد؟
پاسخ استاد:
بعد از اينکه براي ما ثابت شد که هر ذره اي داراي حفاظي است، وقتي براي ما مشخص بشود، راحت تر ميتوانيم صحبت کنيم
که چرا يکي از اسمهاي او «يا حفيظ» است.
ضمن اينکه هستي يک پارچه است، ولي هر ذره به نوعي از هر ذره ديگري مورد حفاظت قرار گرفته است.
مثل سلول ما که هر سلول به وسيله مايع سلولي و اجزايي از سلول مجاور آن جداست در حاليکه همه يک تن واحد هستند.
در مورد « بسم الله...» تعبير و آگاهي اين قضيه براي ما آمده، و نميدانيم که وقتي تحت عنوان «بسم الله..» کتابي منتشر بشود
چه واکنشي نشان داده ميشود!
اما براي ما اين مطلب قطعي است، چون وقتي حلقه را ميدهد، حفاظش را هم ميدهد.
حالا إن شاءالله استنادات قرآني را هم پيدا ميکنيم.
اگر در قرآن برخورد کرديد ارايه بفرماييد که اين رفرنسها را از دست ندهيم!!
دوره 6
استاد محمد علي طاهري
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر