۱۳۹۳-۰۲-۰۳

آگاهی بچه ها:

آگاهی بچه ها:
عدالتخواهان به دنبال پیشینیان نیستند، به دنبال رستگاری و آگاهی هستند.

هر نسلی لازم است یک بار مرور کند، لازم است یک بار تجدید نظر کند و ببیند این امانتی که دستش داده می شود، درست است یا درست نیست.
هر نسلی باید یک بار در مورد امانتی که از پیشینیان گرفته است، تجدید نظر کند.

مثلاٌ یک تحویل دار بانک، یک مسئول انبار مهمّات، یک کشیک، این یکی وقتی اسلحه اش را تحویل آن یکی می دهد، کشیک جدید باید کامل تمام خشاب و فشنگ ها و ... را یکبار دیگر بازبینی کند، تحویل دار بانک پول را تحویل آن یکی می دهد و تحویل دار جدید باید یک بار دیگر چک کند و تحویل بگیرد. ما چک کردیم؟ به ما همینطور دیمی رسیده.

اعتقاد اولیه هر فردی موروثی است و برای اینکه این اعتقاد اولیه، اعتقاد شخصی او شود، باید بازبینی شود.

البته اصولا همه وارث هستند، اعتقاد اوّلیه ما ارث است. ما چشم باز کردیم و دیدیم در یک خانواده ای هستیم که شیعه اثني عشری است. گفتیم چه خبر است اینجا و گفتند بله این امام اوّل، این امام دوم و ... و باید این کار را بکنی و باید آن کار را بکنی. حالا اگر من در اسرائیل متولّد می شدم، چه می شد؟ اگر در آفریقا متولد می شدم یا اگر در تبّت متولد می شدم ؟!

ما وارث هستیم اگر خوب انتخاب کرده باشیم که هنر پدر و مادرمان بوده، به ما چه مربوط است، اگر بد انتخاب کردیم، باز مشکل آنها بوده و به ما چه ربطی دارد؟ ما وارث هستیم اما آن سلاحی که به ما تحویل شده، یکبار باید بازبینی شود تا تازه بشود اعتقاد خود ما. این اعتقاد ما نیست، ارثی است.

بعد از این ما باید بررسی کنیم و ببینیم که چه چیز به ما ارث رسیده و مسائل و چارچوب های آن چه طوری است و بشود اعتقاد شخصی. این اعتقاد اوّلیه ما، تبدیل بشود به اعتقاد شخصی. یعنی من بگویم که این اعتقاد من است، اعتقاد خودم است نه اعتقاد بابا و مامانم. الان کثیری از این هفت میلیارد نفر خودشان نمی دانند که چرا این مسلک آنها است.

دوره ٨ - جلسه ٤ - زنگ ١ - استاد طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر