۱۳۹۳-۰۱-۱۲

صحبتهاي استاد طاهري دربازديد عيد نوروز 1392

صحبتهاي استاد طاهري دربازديد عيد نوروز 1392
         
برگرفته از صحبتهاي استاد طاهري دربازديد عيد نوروز 1392 و نکاتي که در طي دوره ها در اين خصوص بيان کرده اند)

امانت داري در اصول و مباني پايه و "اصل وحدت راه


استاد فرمودند :" شهادت مي دهم و ايمان دارم تمام دوستان آنچه را که انجام داده اند ، با حسن نيت و از روي عشق براي معرفي شعور الهي بوده و اگر درست يا غلطي در  آن بوده به هر حال  با دلسوزي و در جهت مصلحت مجموعه بوده است و مطمئنا  خيلي معدود و کم هستند کساني که نظري غير از اين داشته اند.
مشکلاتي ايجاد شده که بخاطر "حواشي" اي است که برخي از دوستان به "عرفان حلقه" اضافه کرده اند که اکثرا بر اساس آگاهي ها و مطالبي که دريافت کرده اند بوده. ولي اين آگاهي ها که دوستان (خارج از مطالب مجموعه و اصول آن) دريافت مي کنند ، شخصي است و مختص به خود آنهاست.
 يک ارتباط عام داريم که همه تجربه مي کنند و يک ارتباطات خاص هست که براي هر کس، شخصي است که بايد آنرا تجربه کند و بفهمد چه پيدا کرده و بررسي کند ، در " سوگندنامه" هم هست که از يافته هاي خود قرار نبوده سوء استفاده بشود.

در حال حاصر عمده مشکلات روي "حاشيه" است و ازخود موضوع ما همواره توانستيم دفاع مؤثر داشته باشيم

موضوع اين است که برگرديم به "امانت داري" و به "اصل موضوع" که خود ما به صورت عام با آن سر و کار داشتيم. حاشيه ها فقط براي خود فرد است و ممکن است مشکلات عمده اي هم براي خود فرد ايجاد کند و هم ديگران را درگير کند که خودتان در جريان هستيد.

هم خودمان مي دانيم و هم لطفا به ديگر دوستان، حالا چه از طريق دنياي مجازي يا طرق ديگر، اطلاع دهيد که هر چيز که خارج از روند کلي و اصلي باشد "اعتبار ندارد" يعني " اعتبار عام " ندارد .

بايد همگي امانت دار باشيم

 تعبير ها و تفسيرات شخصي که خارج از مباني تئوري ها باشد "امانت داري" محسوب نمي شود اگرچه عمدي نيست ولي آسيب رسان است. درست است که اصلا "عرفان حلقه " خود اعتراضي است به اين بد آموزي که: آنان که اسرار حق آموختند  /   مهر کردند و دهانش  دوختند.    و ما اصلا مي گوييم که اين حرف مال دنياي عرفان نيست و آگاهي مثبت را نمي توان احتکار کرد چون نجات فردي نيست و تا نگوييم نمي دانيم چه فهميديم و چه پيدا کرديم، ولي اين به اين معني نيست که هر آگاهي گفته شود چون طبق قانون کلي مي دانيم که ما هم در معرض آگاهي مثبت هستيم هم منفي .بايد به دقت، تکرار مي کنم، به دقت بررسي شود: آيا مثبت است آيا منفي است و خيلي مسائل ديگر در آن مطرح است که اگر بياييم آنها را به دقت بررسي کنيم مي بينيم که چه مشکلاتي ممکن است ايجاد کند ....


 ما بايد هميشه با هوشياري کامل عمل کنيم

بايد برگرديم به عقب و مطالب را تا همانجايي که داشتيم و در دوره ها گفته شدو بررسي کرديم ، استفاده و عنوان کنيم.و اين موضوع که حالا يک " مني" بخواهد وارد شودو بگويد مثلا من اين حلقه را اينطور استفاده مي کنم و امثال اين مسائل ، به مجموعه وارد نشود.
اختلاف سليقه در هر مسئله اي که مربوط به انسان باشد وجود دارد چون به تعداد انسانها، سليقه وجود دارد ولي


ما در ارتباط با" شعور الهي " سليقه اي بر خورد نمي کنيم و به" اصول" آن پايبند هستيم


اين اختلافات نبايد تفرقه ايجاد کند و اصل وحدت راه را زير سؤال ببرد چون اگر حرکت براساس اصول و پايه باشد هرگز منجر به هيچ گونه اختلافي نميشود، لذا خود شکن، آينه شکستن خطاست

 انقدر اهميت موضوع زياد است که خوب متاسفانه در بين ما هم نفوذ شده و حالا با استفاده از مطالب و اسناد خود مجموعه ، مي آيند و حرفها و مسائلي را وارد مي کنند که همان حرفهاي جديد که با مباني و اصول پايه ما مغايرت دارند ، تبديل به سند و مدارک مي شوند براي محکمه ها و مراجع و ... و مشکلات زيادي ايجاد کرده و مي کنند

در صورتي که ما هوشيارانه عمل کنيم ، دست و پاي اين افراد هم بسته مي شودو اگر کسي بخواهد خارج از رويه و بر خلاف مباني تئوري و عملي که با هم صحبت کرديم حرفي بزند، سريعا انگشت نما مي شود... ما درس خصوصي براي کسي نداشته ايم و همه شما عزيزان تمام مطالب گفته شده را در طي دوره ها و صحبتها در اختيار داريد.



امانت دار باشيم

با آرزوي توفيق در جهت عبادت عملي، در پناه حق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر