۱۳۹۳-۰۱-۱۸

مکانيزم تزکيه تشعشعي!

مکانيزم تزکيه تشعشعي!


اما تا آن زماني كه اين مسئله (معصوميت ) مي خواهد پيش بيايد من چكار كنم؟ من الان هر روز يك تشعشع منفي را دارم ايجاد مي كنم و ديگران را كه درگير مي كنم جاي خودش، خودم هم درگير هستم چكار بايد بكنيم؟
يك مثال ديگر بزنم فرضا ما مي رويم مركز شهر، مركز شهر پر از دود و دم- نه اينكه اينجا نباشد آنجا بيشتر است- مي رويم دوده مي نشيند سر و صورت را، همه را سياه مي كند ما برمي گرديم مي آييم خانه، چكار مي كنيم؟ يك دوش مي گيريم و اين دوش را كه مي گيريم اين آلودگي را پاك مي كند و ما را آماده مي كند كه فردا هم دوباره بلند مي شويم مي رويم مركز شهر. تا يك روزي انسان راهي براي مبارزه با آلودگي پيدا كند تا نكند ولي اميد دارد، اميدوار است كه اين قضيه اتفاق بيفتد و يك روزي ما آلودگي هوا نداشته باشيم. اما تا آن روز بايد خودمان را نگه داريم، نياز داريم دوش بگيريم و امروز را بكنيم فردا، فردا را بكنيم پس فردا تا همين جوري برويم جلو.

در اين مورد هم كه ما آلوده مي شويم و اين آلودگي تشعشعاتي را خودمان براي خودمان پيش مي آوريم در اين صورت مي توانيم از يك حلقه اي استفاده كنيم، در اين حلقه جرياني است كه مثل همان دوش گرفتن است و شستشويي كه بتواند ما را الان Fresh سرحال مان كند تا ما ببينيم چه كاري، چه فكري بايد به حال خودمان بكنيم و آنها را دنبال كنيم. اين چارچوب و اساس تعريف خود قضيه و اين كه چه كاري قرار است براي ما انجام شود چه كاري براي ما صورت بگيرد در اين حلقه اساس اين است. در اين ارتباط دوستان جريان جريان كاملا مشخصي است و در واقع يك شست وشويي است كه عمدتا واضح و مشخص است و شست وشويي است كه صورت مي گيرد خودمان مسايلي را متوجه خواهيم شد كه اين شست وشو و اين دوش به چه صورتي انجام مي شود. تزكيه نفس يك ماجراي ديگر است اين تزكيه تشعشعاتي است تشعشعات منفي كه ما را دربرمي گيرد اينها را مي شويد يا پاكسازي مي كند، انجام بدهيد فقط براي خودمان است.


مطالب دوره چهار عرفان حلقه
استاد محمد علي طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر