۱۳۹۳-۰۹-۱۸

اگر یزید بگويد

اگر یزید بگويد «تك‌تك اين‌ها را بگذاريد جاي من» ...فرض كنيد، ....حالا يا يك فرض عملي يا محال، فرض محال محال نيست. فرض كنيد يزيد گفت که «طاهری را بگذارید جای من صحنه کربلا و قبل از آن ببینیم که او چه مي‌کند؟»
آیا مطمئنید که من بهتر از او عمل مي‌کردم؟
نمي‌دانیم....... شاید اگر ما را جای همان كسي كه شما مي‌فرماييد بگذارند شايد ما حتي بدتر از او عمل مي‌کرديم، نمي‌دانيم.
بنابراین از این رو است که مي‌گويند قضاوت فقط مختص خداوند است به اين علت است، براي اين كه يكسري مسائل هست كه ما آن‌ها را نمي‌دانيم، ما ظاهر یک مسئله‌اي را مي‌بینیم و چیزهای دیگر اين ماجرا پنهان است.
لذا این احتمال را بدهیم که اگر جای ما را عوض کنند ما بدتر از آن قضیه باشیم. لذا من خودم جرأت نمي‌کنم، حالا از وقتی در معرض این آگاهی قرار گرفتم، بحث جهان‌هاي موازي باز شد و رؤیت هایی داشتم مطلقاً جرأت نمي‌کنم که همچین اظهارنظرهای صریح داشته باشم، خیلی نسبی و سطحي است درحد یک تجزیه و تحلیل است در اصل يك تجزيه و تحليل است که درست عمل مي‌کند یا غلط عمل مي‌كند.
این به آن منزله نیست که اگر من بودم بهتر عمل مي‌کردم اما مي‌توانیم تجزیه و تحلیل‌ها را داشته باشیم برای درس‌های خودمان که ما درست عمل کنیم ومثل آن‌ها نشویم.
ترم پنجم، جلسۀ ششم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر