۱۳۹۳-۰۹-۲۳

ماجراي مربی ها و امانت داری آنها

ماجراي مربی ها و امانت داری آنها هم یک بازی است؛ این تسهیلات را به فرد داده اند تا بازی کند و امتحان پس بدهد. شما خیلی نگران هستید که مبادا کجروي يا خيانتي صورت گيرد!
در حاليکه باید چنين شود! یعنی باید آزادی عملی وجود داشته باشد تا « … لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم … * شما را در آنچه به شما داده است، بيازمايد» (مائده – 48) محقق شود.
اگر قرار باشد همه را در منگنه بگذارند که نه بتوانند تخلف کنند و نه …، این دیگر آزمایش نیست! شما باید دست افراد را باز بگذارید. ظاهراً یک عده از دور نگاه کرده، می گویند: «ای وای! این مجموعه از دست رفت!» ولی در واقع، باید چنین باشد!
هيچ می دانید اگر اين آزادي عمل نباشد، چه اتفاقي مي افتد؟ عده ای تا انتها با ما می آیند، در حاليکه مورد آزمايش قرار نگرفته اند! چرا؟ چون تحت فشار بوده اند! اين عده، در جايي حساس تر، به جریان لطمه می زنند!
وقتي مجموعه به مراحل بالاتر می آید، یک ریزش اتفاق می افتد! بعد، از میان کسانی که مانده اند، دوباره ریزش صورت می گیرد. اما اگر همه را به طور مصنوعی ببندیم که کسی ریزش نکند، ممکن است ببيني ده هزار نفر را بالا برده ای، ناگهان 9500 نفر از آنها ریزش کنند! ریزش این عده، همه جریان را تحت الشعاع قرار می دهد و نابود می کند.
سخنرانی -مهر -1388-تطهیر، محور وجودی، زمان آخر - استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر