۱۳۹۳-۰۹-۲۷

شبکه من و تو - گزارشی پیرامون شرایط استاد طاهری و اعتصاب غذای ایشان

شبکه من و تو - گزارشی پیرامون شرایط استاد طاهری و اعتصاب غذای ایشان
محمد علی طاهری، بنیانگذارعرفان حلقه از شنبه ١٥ آذر ماه بار دیگر در اعتراض به بازماندن پرونده‌ای با اتهام «فساد فی الارض» دست به اعتصاب غذا زده است.
بنابر اطلاعیه‌ای که از سوی خانواده طاهری، در صفحه فیسبوک مادر محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه منتشر شده، ، این زندانی عقیدتی برای دومین بار از محرم ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
در این اطلاعیه همچنین آمده است که در اعتصاب غذای اول، محمد علی طاهری وعده هایی مبنی بر«اعلام مختومه شدن پرونده و انتقال به بند عمومی» دریافت کرده و به همین دلیل اعتصاب غذای خود را شکسته بود اما با وجود گذشت ۳ هفته هنوز هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده است.
از سوی دیگر طبق توضیح خانواده طاهری، وضعیت جسمانی بنیانگذار عرفان حلقه به دلیل اعتصاب غذاهای پی در پی وخیم ارزیابی می شود تا جایی که با مشکلات متعدد داخلی و گوارشی مواجه شده است.
همچنین طبق این توضیحات با گذشت نزدیک به ۴ سال حبس انفرادی، هنوز رای قطعی پرونده محمد علی طاهری صادر نشده و وضعیت قضایی و کیفری اتهامات وارد به او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به همبن دلیل است که عزت الملوک طاهری خواستار «مختومه شدن پرونده و اعلام برائت» درباره پرونده پسرش است.
محمد علی طاهری در بند دوالف زندان اوین وابسته به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در انفرادی به سر می برد. این بند به گفته بسیاری از کسانی که در آن زندانی بوده اند، یکی از مخوف ترین بازداشتگاه های انفرادی است که زندانیان آن با شکنجه های دشواری روبرو هستند. از سوی دیگر این اقدام در حالی صورت می گیرد که طبق قوانین جمهوری اسلامی اتهام آنها فساد فی الارض مجازات اعدام در پی خواهد داشت.
http://manoto1.com/news/7zob4z/NEWS16362


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر