آیا ما می توانیم سندی بیاوریم که نوزادی که به دنیا می آید در عالم برزخ بوده و...
سؤال:
آیا ما می توانیم سندی بیاوریم که نوزادی که به دنیا می آید در عالم برزخ بوده و کمبودهایی که داشته را می تواند اینجا جبران کند؟
پاسخ استاد:
اگر سندی بود که معما حل بود، ملاک، ملاک تجربی است.
آیا نوزاد شخصیت اولیه دارد یا ندارد؟
اگر موضوع مربوط به ژن باشد که همه ما تبرئه میشویم و میگوئیم هر چه هستیم محصول ژن هستیم.
اما ما سه نرمافزار مادر و اصلی داریم که عبارتند از : ژن، نهاد و فطرت
ژن حسن و سوء سابقه فیزیکال ما را انتقال می دهد.
نهاد همان است که از زندگی قبلی انتقال پیدا کرده است.
فطرت همان که « فالهمها فجورها و تقواها » و از ابتدای خلقت در وجود ما گذاشتند که در این موجود یک سری از نرمافزارها تثبیت شده است.
(همان که گفت به او الهام کردیم و او گفت بله)
فطرت در همه ما ثابت است.
اما در مورد نهاد برای نفر به نفر فرق می کند.
بنابراین با این نگاه در خیلی از مسایل شریک هستیم و خیلی از دستاوردهای اینجا ماحصل نهاد ماست.
یک بچه حسودتر از آن یکی است و یک بچه کنجکاوتر از آن یکی است.
حتی اگر دو قلو باشند طرز تفکر آنها متفاوت است.
حالا بعضیها فکر می کنند نقطه صفر همینجاست؛
تولد یک نوزاد، یعنی آدم و حوا افتادند پایین و از همین جا همه چیز شروع می شود و نوزادی متولد می شود و بعد از این زندگی، مرگ و قیامت و بهشت و جهنم و تمام.
ذات و نهاد و طینت یکی است و همان نرمافزاری است که از زندگی قبلی همراه ما آمده است.
گر جان بدهد سنگ سیه لعل نگردد
با طینت اصلی چه کند بدگهر افتاد
در فطرت انسان این سؤال را قرار دادند که « تو کیستی؟ » و انسان اگر حرکت کرده مدیون این سؤال است، اما اگر ما فطرتاً خداپرست و خواهان حق بودیم که وضع ما این نبود.
ولی سؤال را به ما دادند و انسان این سؤال را از چند هزار سال قبل مطرح کرده است.
دوره 6
استاد محمد علی طاهری
سؤال:
آیا ما می توانیم سندی بیاوریم که نوزادی که به دنیا می آید در عالم برزخ بوده و کمبودهایی که داشته را می تواند اینجا جبران کند؟
پاسخ استاد:
اگر سندی بود که معما حل بود، ملاک، ملاک تجربی است.
آیا نوزاد شخصیت اولیه دارد یا ندارد؟
اگر موضوع مربوط به ژن باشد که همه ما تبرئه میشویم و میگوئیم هر چه هستیم محصول ژن هستیم.
اما ما سه نرمافزار مادر و اصلی داریم که عبارتند از : ژن، نهاد و فطرت
ژن حسن و سوء سابقه فیزیکال ما را انتقال می دهد.
نهاد همان است که از زندگی قبلی انتقال پیدا کرده است.
فطرت همان که « فالهمها فجورها و تقواها » و از ابتدای خلقت در وجود ما گذاشتند که در این موجود یک سری از نرمافزارها تثبیت شده است.
(همان که گفت به او الهام کردیم و او گفت بله)
فطرت در همه ما ثابت است.
اما در مورد نهاد برای نفر به نفر فرق می کند.
بنابراین با این نگاه در خیلی از مسایل شریک هستیم و خیلی از دستاوردهای اینجا ماحصل نهاد ماست.
یک بچه حسودتر از آن یکی است و یک بچه کنجکاوتر از آن یکی است.
حتی اگر دو قلو باشند طرز تفکر آنها متفاوت است.
حالا بعضیها فکر می کنند نقطه صفر همینجاست؛
تولد یک نوزاد، یعنی آدم و حوا افتادند پایین و از همین جا همه چیز شروع می شود و نوزادی متولد می شود و بعد از این زندگی، مرگ و قیامت و بهشت و جهنم و تمام.
ذات و نهاد و طینت یکی است و همان نرمافزاری است که از زندگی قبلی همراه ما آمده است.
گر جان بدهد سنگ سیه لعل نگردد
با طینت اصلی چه کند بدگهر افتاد
در فطرت انسان این سؤال را قرار دادند که « تو کیستی؟ » و انسان اگر حرکت کرده مدیون این سؤال است، اما اگر ما فطرتاً خداپرست و خواهان حق بودیم که وضع ما این نبود.
ولی سؤال را به ما دادند و انسان این سؤال را از چند هزار سال قبل مطرح کرده است.
دوره 6
استاد محمد علی طاهری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر