كنترل تشعشع منفي دو !
تعريف جامع: پارازيت شعوري، كنترل تشعشع منفي دو، يعني كنترل پارازيت شعوري كه روي وجود ما مي تواند صورت بگيرد، كنترل پارازيت شعوري. پارازيت شعوري گفتيم كه مثل جنگ الكترونيك مي ماند و بعضي ها ديگران را، البته همه قادرند كه ديگران را در معرض پارازيت شعوري قرار بدهند.
اين همان چيزي است كه در طول تاريخ به آن چشم زخم گفته شده است و تاريخ گواه است، تجربه كرده است كه همچين چيزي وجود دارد. هر چي زور زده است كه تعريف كند، شايد نتوانسته، شايد چيزي نداشتند، بنابراين يك كلمه گفتند چشم زخم و در تاريخ در همه فرهنگ ها اين مسئله ذكر شده است و براي جلوگيري از آن هم همه ملتّها، همه اقوام راه هايي را چاره انديشي كرده اند.
از جمله اين كارها، اين مسايل اين بوده كه پي برده اند كه ما درونا،ً ناخودآگاه مي توانيم جلوي اين مسئله را بگيريم ولي ناخودآگاه است. هم مي توانيم استفاده كنيم، هم مي توانيم جلويش را بگيريم و دسترسي آگاهانه به اين مسئله نبوده است. لذا آن ها آمده اند، آن هايي كه بصيرتي داشتند، آگاهي داشتند، چيزي دريافت كردند، آمده اند يك كاري كرده اند؛ با شرطي كردن افراد كاري كرده اند كه آن ناخودآگاهي اتوماتيك وار به كار بيفتد. لذا چيزهايي را مطرح كردند و رايج كردند مثل دود كردن اسفند، مثلاً. ما الان شرطي شديم به محض اينكه برويم يك جايي ببينيم اسفند دارند دود مي كنند، بلافاصله، ناخودآگاه جلوي آن بخش گرفته مي شود. آن بخش ناخودآگاهي ما اتوماتيك وار تشعشع ضد تشعشع را ساتع مي كند و جلوي تشعشع منفي گرفته مي شود.
اما اگر ما شرطي نشده باشيم، يعني يك ملتّي بياوريم، مثلا يك كره اي، يك تبتي، چيني، اينها ندانند اسفند چيست، جلويشان اسفند هم دود بدهيم، آنها چون نمي دانند اسفند چيه خاصيتي هم ندارد، فايده اي هم ندارد. حالا يك جايي مي رويم نعل است آويزان كرده اند، حالا يا جلوي در، يا بالاي سر، ما تا چشم مان به نعل اسب مي خورد آن سيستم در ناخودآگاهي فعال مي شود اما اگر ما ندانيم نعل چيه، هيچ اثري روي ما ندارد. بنابراين همه ملت ها پي به اين مسئله بردند و در عمل هم اين قضيه را پياده كردند و از آن استفاده كردند.
مطالب دوره چهار عرفان حلقه
استاد محمد علی طاهری
تعريف جامع: پارازيت شعوري، كنترل تشعشع منفي دو، يعني كنترل پارازيت شعوري كه روي وجود ما مي تواند صورت بگيرد، كنترل پارازيت شعوري. پارازيت شعوري گفتيم كه مثل جنگ الكترونيك مي ماند و بعضي ها ديگران را، البته همه قادرند كه ديگران را در معرض پارازيت شعوري قرار بدهند.
اين همان چيزي است كه در طول تاريخ به آن چشم زخم گفته شده است و تاريخ گواه است، تجربه كرده است كه همچين چيزي وجود دارد. هر چي زور زده است كه تعريف كند، شايد نتوانسته، شايد چيزي نداشتند، بنابراين يك كلمه گفتند چشم زخم و در تاريخ در همه فرهنگ ها اين مسئله ذكر شده است و براي جلوگيري از آن هم همه ملتّها، همه اقوام راه هايي را چاره انديشي كرده اند.
از جمله اين كارها، اين مسايل اين بوده كه پي برده اند كه ما درونا،ً ناخودآگاه مي توانيم جلوي اين مسئله را بگيريم ولي ناخودآگاه است. هم مي توانيم استفاده كنيم، هم مي توانيم جلويش را بگيريم و دسترسي آگاهانه به اين مسئله نبوده است. لذا آن ها آمده اند، آن هايي كه بصيرتي داشتند، آگاهي داشتند، چيزي دريافت كردند، آمده اند يك كاري كرده اند؛ با شرطي كردن افراد كاري كرده اند كه آن ناخودآگاهي اتوماتيك وار به كار بيفتد. لذا چيزهايي را مطرح كردند و رايج كردند مثل دود كردن اسفند، مثلاً. ما الان شرطي شديم به محض اينكه برويم يك جايي ببينيم اسفند دارند دود مي كنند، بلافاصله، ناخودآگاه جلوي آن بخش گرفته مي شود. آن بخش ناخودآگاهي ما اتوماتيك وار تشعشع ضد تشعشع را ساتع مي كند و جلوي تشعشع منفي گرفته مي شود.
اما اگر ما شرطي نشده باشيم، يعني يك ملتّي بياوريم، مثلا يك كره اي، يك تبتي، چيني، اينها ندانند اسفند چيست، جلويشان اسفند هم دود بدهيم، آنها چون نمي دانند اسفند چيه خاصيتي هم ندارد، فايده اي هم ندارد. حالا يك جايي مي رويم نعل است آويزان كرده اند، حالا يا جلوي در، يا بالاي سر، ما تا چشم مان به نعل اسب مي خورد آن سيستم در ناخودآگاهي فعال مي شود اما اگر ما ندانيم نعل چيه، هيچ اثري روي ما ندارد. بنابراين همه ملت ها پي به اين مسئله بردند و در عمل هم اين قضيه را پياده كردند و از آن استفاده كردند.
مطالب دوره چهار عرفان حلقه
استاد محمد علی طاهری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر