۱۳۹۲-۱۲-۲۱

خود شکن آینه شکستن خطاست!

خود شکن آینه شکستن خطاست!

بعضی ها فکر کردند اگر نخورند و ... رستگار شدند اما می بینیم که نه. حتی اگر نخوردی و نخوابیدی می پرسند خوب، چه فهمیدی؟ آمدی و می خواهی بروی چه فهمیدی از نقشه خلقت؟ می گوید من نه غذا خوردم و نه ... می گویند این به خودت مربوط است. بگو چه فهمیدی؟ پس صورت مسأله و جواب ما این است که: خود شکن آینه شکستن خطاست!

آخر سر هم جواب پیدا نمی کنیم و یورش می بریم به خدا که او اشتباه کرده است. اعتراض می کنیم که اصلاً چرا خلق کردی و از آن طرف می گوئی نه!

پس می بینیم همه اینها به جا و به موقع باشد سنت الله است و مقدس است. چه موقع ما منع شدیم؟ منع نشدیم گفته درست استفاده کنیم!

پس نتیجه می گیریم که خداوند اشتباه نکرده است!

مثلاً ما یک ماشین گرفتیم و یک دفترچه راهنما دارد و گفته قبل از استفاده این دفترچه را مطالعه کنید اما ما حوصله نداریم و مطالعه نمی کنیم و مدام دکمه ها را فشار می دهیم و بعد ماشین خراب می شود و دچار مشکل می شویم و می گوئیم این کارخانه سازنده به درد نمی خورد و به دیگران می گوئیم از این ماشین نخرید، به درد نمی خورد!

در مورد کار خداوند هم همینطوراست، گفته است وجود دستور العمل دارد و بخوانید ولی ما نخوانده دکمه ها را زدیم و می گوئیم اشکال به کار خداوند وارد است.

پس این بحث اینجاست و می رویم در بحث عدالت و حکمت می بینیم ماجرا شبیه این است. پس مسأله ای که پیش می آید این است که ما باید اجزاء را بشناسیم که مثلاً روح الله کارش چیست؟ هر کدام از اجزای وجودی چه وظیفه ای دارند. شاید این اسم هم کامل نباشد. به طور کلی می خواهیم بفهمیم من کیستم؟

دوره ۷
استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر