در برخورداري از رحمانيت، چه جايگاهي براي خودتان يا درمانگران ديگر قائل هستيد؟ آيا هرکس خودش نمي تواند از رحمانيت خداوند بهره مند شوند و لازم است که حتما از طريق عرفان کيهاني مشمول اين عنايت حق شود؟
رحمانيت الهي فقط مخصوص عده اي خاص نيست و قطعا هرکسي در هر زماني مي تواند از آن بهره مند شود. اين در طول تاريخ زياد بوده است. فقط مي ماند بحث چگونگي آن که در چارچوب عرفان کيهاني، تعريفي دارد و براي کساني که بدون اين عرفان، از اين رحمت برخوردار شده اند هم، تعريف ديگري هست.
در عرفان کيهاني، تسهيلات اتصال جمعي با خدا شامل حال افراد مي شود. اما در اتصال فردي، هر صاحب اتصالي از راهي به اين اتصال مي رسد که ما از آن بي خبريم؛ ولي در کل، اشتياق و يا مضطر بودن باعث برقراري آن مي شود. پايه و اساس اتصال فردي، اين دو عامل است. مضطر يعني کسي که از همه امکانات زميني بريده و با همه وجود به خدا پناه برده است. چنين کسي به محوريت خدا رسيده است. البته، تجربه نشان مي دهد که اين شرايط به ندرت پيش مي آيد و براي همين، اتصال فردي با خدا، کم اتفاق مي افتد.
مصاحبه شماره سه با استاد محمد علي طاهري
رحمانيت الهي فقط مخصوص عده اي خاص نيست و قطعا هرکسي در هر زماني مي تواند از آن بهره مند شود. اين در طول تاريخ زياد بوده است. فقط مي ماند بحث چگونگي آن که در چارچوب عرفان کيهاني، تعريفي دارد و براي کساني که بدون اين عرفان، از اين رحمت برخوردار شده اند هم، تعريف ديگري هست.
در عرفان کيهاني، تسهيلات اتصال جمعي با خدا شامل حال افراد مي شود. اما در اتصال فردي، هر صاحب اتصالي از راهي به اين اتصال مي رسد که ما از آن بي خبريم؛ ولي در کل، اشتياق و يا مضطر بودن باعث برقراري آن مي شود. پايه و اساس اتصال فردي، اين دو عامل است. مضطر يعني کسي که از همه امکانات زميني بريده و با همه وجود به خدا پناه برده است. چنين کسي به محوريت خدا رسيده است. البته، تجربه نشان مي دهد که اين شرايط به ندرت پيش مي آيد و براي همين، اتصال فردي با خدا، کم اتفاق مي افتد.
مصاحبه شماره سه با استاد محمد علي طاهري
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر