۱۳۹۲-۱۲-۲۱

ارتباط گستردگی

ارتباط گستردگی

پس دیدیم که علت این نامگذاری سلیقه نیست و این حرکت خودش این گستردگی را به دنبال دارد. پس معلوم شد ما می خواهیم چه کار کنیم و چرا.

ما تا مادامی که بنشینیم و بگوئیم عظمت کوچک بشود به جایی نمی رسیم. اما ما یک ترفند زدیم، گفتیم که ما می خواهیم برویم و درک کنیم و در این حالت باید ما را و ذهن ما را گسترده کنند.

یک جزء اینجا هست، این جزء کل دارد و شما برای این کل می توانید کلی قائل بشوید و دوباره و دوباره و دوباره کل هایی وجود دارد و ما نمی توانیم بگوئیم به کدام کل می خواهیم برویم. یک کلی است که همه این کل ها را در خودش دارد. در عین حال که می گوئیم جز و کل، جز و کلی هم وجود ندارد، وبه وحدت می رسیم.

یعنی انتها به وحدت جز و کل می رسیم.
مثلاً یکی از تعاریف فرادرمانی وحدت شعور جز و کل است یا پیوند شعوری اجزا و کل. هر گاه بین شعور اجزا و شعور کل یک ارتباط برقرار بشود درمان انجام می شود. این تعریف علمی فرادرمانی است.

یک جا ما وحدت جز و کل را خواهیم داشت و یک جایی جز و کل از بین می رود. البته الان نمی توانیم دقیق توضیح بدهیم چه می شود. شما می گوئید من جزئم و اینجا هستم. مثل همان درون و بیرون است که دیگر برای ما فرقی نمی کند.

پس یک مرحله سخت پیش رو داریم که ذهن ما وحدت جز و کل را درک کند. البته وقتی می خواهیم این مسائل را به زبان بیاوریم همان مسأله مزه سیب است.

در این ارتباط ممکن است ما در وهله اول بعضی مواقع تا شرایط ذهن و روان و جسم تطابق پیدا کند یک کم فشار داشته باشیم و بعد از این که تطابق پیدا کردیم کم کم این گستردگی جزء ما می شود.

دوره 7 - استاد طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر