۱۳۹۲-۱۲-۲۸

یعنی ما نمی توانیم از شبکه منفی به نفع خودمان استفاده کنیم؟

یعنی ما نمی توانیم از شبکه منفی به نفع خودمان استفاده کنیم؟
سؤال:
یعنی ما نمی توانیم از شبکه منفی به نفع خودمان استفاده کنیم؟

پاسخ استاد:
ما از شبکه منفی استفاده می کنیم، اگر اطلاعاتی به دست بیاوریم.
مثل درسی که شیطان به ما داد: « انا خیر منه » اما نحوه استفاده ما این نیست که برویم در اتصالهای منفی.

مثلاً یکی از تعلیمات شیطان پرستی این است که می گویند معکوس برو، معکوس بگو، منظور این نیست که عقب عقب راه برو
آنها به صورت رمز اشاره به ضد شعور کردند.

یعنی ما داریم درست راه می رویم، اما راه رفتنمان نعل وارونه است.
موسیقی که گوش می دهیم می شود اسب تراوا و ما از این اطلاعات به نفع خودمان استفاده کردیم و داریم موسیقی ها را رمز گشایی می کنیم و متوجه اسب تراوا شدیم.

از طرف دیگر مسأله این است که ما وقتی شیرینی قدرت پای دندانمان نشست آیا می توانیم دل بکنیم یا نه؟
مثلاً من الان پول ندارم و می گویم خوب نبود که آنهایی که پول داشتند انفاق کنند، اما معلوم نیست پول دار بشوم خودم بتوانم انفاق کنم.

معلوم نیست وقتی می رویم در شبکه منفی شیرینی قدرت ما را نگیرد.
مثل خیلی ها که می گویند ما اگر قدرت داشتیم فلان کار را می کردیم اما وقتی به قدرت رسیدند کاری نکردند.

ما نمی توانیم بگوئیم وقتی شیرینی آن حلوا را چشیدیم می توانیم از آن بگذریم:

هست حلوا خوراک کودکان
صبر باشد مشتهای زیرکان

هر که حلوا خورد واپس تر رود
هر که صبر آورد گردون بر رود

*** بسيار مهم ***

خود من هم در ابتدای قضیه که حرکت کردم تفاوت شبکه مثبت و منفی را نمی دانستم اما این تجربه را داشتم. یک سمت کمال بوده و یک سمت قدرت. من حتی فکر می کردم خیلی از تجسس ها لطف و کرامت الهی است. خصوصاً آگاهی ها که می آمد و پوشش بود. روزی که متوجه شدم حق تداخل را ندارم و حق نقض اختیار را ندارم و بایستی دل بکنم روز سختی بود!

********
ممکن است الان هر کسی بگوید من اگر باشم فورا می گذارم کنار، اما آیا واقعاً می شود؟ الان هر روز من تحت شرایطی قرار می گیرم که از این نیروها استفاده کنم!

******
اما شرایطی فراهم می شود که آدم می خواهد در یک لحظه از قدرت استفاده کند و آن قدرت را به کار ببرد.

یک لحظه است و می توانید با استفاده از قدرت کار را تمام کنید و این شیرینی دارد. ولی بهایی که دارد این است که آرام آرام دستت گیر می شود و دیگر نمی توانید دستتان را بیاورید بیرون یا خیلی سخت است. الان من هر روز تحت این وسوسه هستم که از قدرت استفاده کنم.

******

اگر به آن مثال (عیّار) برگردیم و تأثیرات را بگذاریم در کفه ترازو می بینیم که یک طرف سیر کردن یک شکم است و یک طرف آسیب مادی و روحی و روانی به آن فرد که از او دزدی کردیم. کدام کفه سنگین تر است؟ اصلاً قابل قیاس نیست. پس یک جایی نفس استفاده از شبکه منفی ایراد دارد و هر پیامدی هم داشته باشد این نفس ماجرا، پیامد را تحت الشعاع قرار می دهد.

یک مسأله دیگر هم این است که ممکن است من بتوانم بروم به شبکه منفی و بیایم بیرون و شما هم ممکن است بتوانید اما یک نفر ما را الگو قرار می دهد و می رود در شبکه منفی و دیگر نمی تواند بیاید بیرون. آنوقت چه کسی جواب می دهد؟ حتی اگر برای یک نفر هم این اتفاق بیفتد ما مسئولیم!

ما از بزرگانمان درس می گیریم، همه مقدسین در سرتاسر درس هایی که به ما دادن، این بوده که خالصاً و مخلصاً کار ک!!

یعنی این، نفوذی عمل کردن، را نداشتند و در شبکه مثبت بودند و بلند بلند هم اعلام می کردند که در شبکه مثبت هستند.

چون نیت این نیست که بروید در شبکه منفی و دخل شبکه منفی را بیارید، بدون این که کسی متوجه بشود.

نیت تجهیز افکار است، یعنی افراد بتوانند بفهمند رمز مؤفقیت شما چه بوده و چه کار می کنید.

مبارزه علنی با قضیه برای نسل بعدی راه گشایی می کند.

از طرفی این قضیه ممکن است توجیه عمل و فکری بشود برای یک عده ای.
یعنی وقتی دارند از قدرت استفاده می کنند، می گویند من این را برای استفاده مثبت می خواهم و این تفکر ایجاد اشکال می کند، پس ما عطایش را به لقایش بخشیدیم.

الان هر کس از عرفان قدرت استفاده کند توجیه ندارد و تکلیف شما مشخص است که چه طور برخورد کنید!

اما اگر هر کس بگوید من از این قدرت منفی استفاده می کنم برای مثبت، آنوقت ایجاد سردرگمی می شود و نمی توانید برخورد قاطع کنید و دیگر هر کس داخل کوچه چاقو بگذارد و پولی را سرقت کند، شما می گویید شاید می خواهد برود شکم کسی را سیر کند.

اما قانون می گوید نفس این ماجرا غلط است!

دوره ٧
استاد محمد علی طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر