۱۳۹۲-۱۰-۰۷

پایان غم انگیز فرهنگسرای فردوس برای معاندان


پایان غم انگیز فرهنگسرای فردوس برای معاندان




پایان مناظرات عرفان حلقه
مناظرات کارشناسان حوزه و برخی مَسترهای عرفان حلقه در فرهنگسرای فردوس بدلیل عدم توان پاسخگوئی هوادارن این فرقه و ناتوانی مشارکت در فضای آزاد اندیشی خاتمه یافت.
به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، به نقل از پورتال مؤسسه بهداشت معنوی، با اعلام رسمی حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری‌سیف در آخرین جلسه این نشست، تداوم نخواهند یافت. در ششمین جلسه نقد و بررسی عرفان حلقه که در فرهنگسرای فردوس برگزار شد، هیچ نماینده‌ای از عرفان حلقه شرکت نکرد و جلسه تنها با حضور منتقدان و محققان بی‌طرف برگزار شد. حجت‏ الاسلام‏ و المسلمین مظاهری سیف به عنوان نماینده منتقدان پشت تریبون قرار گرفت و به این موضوع اشاره کرد که در مورد حل مسئله عرفان حلقه در ابتدا دو رویکرد وجود داشت.
گروه نخست بر این باور بودند که حلقه یک جریان غیر منطقی است و اعضای آن حاضر به بحث و مناظره و آزاد اندیشی نیستند. آنها معتقد بودند بیشتر حلقه‌ای‌ها با ذهن‌های بسته و به صورت آگاهانه، بیش از جستجوی حقیقت، دغدغه نام و نان دارند. اما رویکرد دیگر بر این باور بود که در مجموع طرفداران عرفان حلقه، کسانی هستند که برای یافتن حقیقت و معنویت حرکت کرده‌اند، ولی دچار اشتباه شده‌اند و با آزاداندیشی و گفتگو، حقیقت را خواهند شناخت و به سوی عرفان حقیقی باز خواهند گشت. بر همین اساس و باور بود که این جلسات با هزینه‏‌های معنوی بسیار برگزار شد و متاسفانه امروز روشن شد که تز گروه اول به واقعیت نزدیک‌تر است؛ لذا با اعلام شکست این سلسله جلسات، مباحث را به صورت جلسات نقد عرفان‌های کاذب و ارائه معنویت اسلامی ادامه خواهیم داد. همچنین وی از اینکه گروهی این فضای آماده آزاداندیشی را ارج ننهاده و به برگزاری جلسات زیرزمینی همت گماردند، اظهار تأسف کرده و مشکلات قانونی به‌وجود‌آمده برای این گونه قانون‌‌شکنی‌ها را طبیعی و حق دولت دانست.
مناظرات صورت‌یافته با برخی از طرفداران عرفان حلقه بدلیل ایجاد فضای گفتگو و آزاد اندیشی مهیا شده بود که بدلیل عدم توان پاسخگوئی از طرف طرفداران پایان یافت. کثرت آموزه‌های معارض با قرآن و اسلام و آسیب‌دیدگان فراوان در این فرقه باعث شده تا مسترها افراد را از شرکت در جلسات انتقادی و بحث آزاد نهی کرده و از آشنایی جلوگیری به عمل آورند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر