۱۳۹۲-۰۹-۲۷

خودت رحیم هستی اما از تو دوریم لذا رحیمیت تو را هنوز نمیتوان تجربه کرد

الهی آنچه که من میفهمم، خودت رحیم هستی اما از تو دوریم لذا رحیمیت تو را هنوز نمیتوان تجربه کرد چرا که رحیمیت تو را هنوز در این جسم، خورندی نیست، مثل این میماند که به کودک 3 ساله ای یک کامیون بنز آکسور را هدیه دهند، اصلا خورندی نیست، ولی باز این نیز از رحیمیت توست که رحمانیت خود را عرضه کردی همه دانشت را در حد توان کودک سه ساله عرضه کردی تا از حس حضورت دور نباشیم آنوقت است که دانش تو را آدمی لمس میکند ولی برای رسیدن به این دانش چند نکته ظریفی وجود دارد: غرور، ما متوجه نیستیم که پشت سخنی که جای خدا حرف میزنیم و دوست داریم آنرا به زور تفهیم کنیم پشتش غرور است در واقع میخواهیم خودمان را عرضه کنیم نه سخن خدا را، در سخن خدا یک شاخص مهمی وجود دارد، درست برعکس غرور = وحدت، شما اعتقادی جز وحدت ندارید و رمز راه یابی به دانش حقیقی وحدت است که در آن هیچ دلی نمیشکند، بله سخن خدا، هیچ وقت دلی را نمیشکند.

یارو1 میخواهد سخنی را برای شما بگوید و یکی هم هیچ اعتقادی به آن سخن ندارد، در سخنِ یارو1 اعتقاد به وحدت است و خود صاحب نقد کننده، اعتقاد یارو1 است.

بنابراین اسراری که برای به اثبات رساندن حقانیت سخن خودمان داریم خودش از غرور ماست یادمان نرود این مهم ترین شاخص آگاهی است آدم آگاه فقط گوینده هست انتظار هیچ تاییدی را ندارد در واقع انتظار ما به این خاطر است که از سخن خود ارضا نشده اید اگر ادعای آگاهی بودن آنرا داریم و میخواهیم غرور خود را ارضا کنیم و سخنی که از وحدت بر آمده باشد خود ارضای خود است نیازی به تایید ندارد و آن آگاهی را میگوییم فقط برای جاری شدن در روح جمعی، هرکسی خواست آنرا بر میدارد و هرکسی نخواست از آن غافل خواهد بود و خودش در عذاب خواهد بود.

إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يهْدِي مَنْ يشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ(القصص/56)
تو نمي‌تواني کسي را که دوست داري هدايت کني؛ ولي خداوند هر کس را بخواهد هدايت مي‌کند؛ و او به هدايت يافتگان آگاهتر است!

وَإِنْ كَانَ كَبُرَ عَلَيكَ إِعْرَاضُهُمْ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَبْتَغِي نَفَقًا فِي الْأَرْضِ أَوْ سُلَّمًا فِي السَّمَاءِ فَتَأْتِيهُمْ بِآيةٍ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَى الْهُدَى فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْجَاهِلِينَ(الأنعام/35)

و اگر اعراض آنها بر تو سنگين است، چنانچه بتواني نقبي در زمين بزني، يا نردباني به آسمان بگذاري تا آيه براي آنها بياوري! اما اگر خدا بخواهد، آنها را بر هدايت جمع خواهد کرد. پس هرگز از جاهلان مباش!

Amin Rafati

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر