۱۳۹۳-۰۴-۲۵

روزه با هدف متعالي: اعتصاب غذا در زندان !

روزه با هدف متعالي: اعتصاب غذا در زندان !

اگر ما راننده را بشناسیم می دانیم چرا باید کم بخوریم یا زیاد بخوریم. هر کنترلی کردیم دلیلش را می دانیم. مثلا عده ای فکر می کنند در ماه رمضان به این خاطر باید روزه بگیرند و نخورند که زجر بکشند و خدا از آن بالا نگاه کند و بگوید خوب این نخورد و من به او امتیاز می دهم.

این تفکر موجه نیست که از آن بالا به خاطر زجر کشیدن ما، به ما امتیاز بدهد. این مساله توجیه ندارد. اما اگر متفاوت نگاه کنیم توجیه پیدا می کنیم و کار آسان می شود و می فهمیم حسن ماه مبارک رمضان چیست و کار برای ما خیلی آسان می شود و دیگر روزه گرفتن سختی ندارد.

من اگر خودم آزمایش نکرده باشم به شما نمی گویم.

برای آزمایش این موضوع شده من پنج شبانه روز هیچی نخوردم و حتی بیشتر از مواقع عادی شارژ بودم.

اگر یادتان باشد در بحث جاذبه و دافعه گفتیم: مشکل انسان عدم وجود هدف متعالی است.

با تفکر عادی ما با خدایی برخورد می کنیم که گفته است سی روز نباید بخورید و اگر بخورید کلکت کنده است. بله، در متون مذهبی هم نوشته شده نخور، اما چرا نوشته شده و با چه هدفی؟

در مسائل مذهب عده زیادی از پایین به این ماجراهای مذهبی نگاه می کنند و به همین خاطر نتیجه نمی گیرند. ما می خواهیم نگاه متفاوت به این مسائل داشته باشیم.

جلسه ٢ - دوره ٧
استاد محمد علی طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر