۱۳۹۳-۰۴-۲۱

اهمیت کار در روح جمعی بشریت!

اهمیت کار در روح جمعی بشریت!


تحولات بزرگي كه بشر در پيش دارد با هماني كه « إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ... » (رعد 11) یعنی مي رسيم به ادراك همين مسئله مي رسيم و بحث قوم و بحث جمع! موضوع اينجاست كه شايد فكر مي كرديم بايد انفرادي گفته شود و اينكه خودت را عوض كني، عوض مي شود اما موضوع اينجاست كه اتفاقا در اينجا جالب اين آيه اين است كه صحبت از قوم مي كند، صحبت از جمع مي كند و صحبت از يك ماجرايي كه مثل اينكه- سرنوشت را حالا نه به آن معنا نه- ولي يك بازتابي كه مي گويند « سرنوشت ساز است » سرنوشت ساز باشد. اتفاقا اين تأكيد اكيدي روي اين مسئله دارد و اتفاقا اينجا مي خواهيم به آن مطلب و به آن مسئله برسيم كه مربوط به جمع است و فرد را عمل كرديم، فرد را عمل مي كنيم اما فراموش نكنيم كه مسئله عمده در جمع است!

لذا پا به پاي كار فردي كه مي كنيم- امروز هم راجع به بحث اجتماع و فرهنگ صحبت كرديم- و بعد بحث اينجاست كه يك مملكت هم كه درست عمل كند، دوباره مملكت هاي ديگر كه دارند خراب كاري مي كنند خواه ناخواه آنها در مصونيت نيستند، در امان نيستند. در نهايت به اين نتيجه مي رسيم كه موضوع موضوع بشر است، تا بشر به يك مطلبي نرسد يك مملكتي هم نمي تواند بگويد «به ما چه مربوط است ما كه سطح فرهنگ مان بالاست! » سطح فرهنگش بالاست از جاي ديگر نمي گذارند زندگي كند، يك نفر مي گويد «به من چه مربوط است من كه خودم...» در خيابان رد مي شود برايش مشكل ايجاد مي كنند. پس اينكه سطح فرهنگ من بالا باشد مشكل من را حل نمي كند آن كه سطح فرهنگش پايين است براي ما ايجاد مشكل مي كند!

« مطالب دوره هفت - استاد طاهری 1+ »
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر