۱۳۹۳-۰۴-۲۵

برخورد احساسي يا معرفتي !

برخورد احساسي يا معرفتي !

سلام بر حسین یعنی من راه حسین را انتخاب کردم و لعنت بر یزید یعنی من راه یزید را نمی روم، اگر با واکنش احساسی بگوئیم مرگ بر آمریکا می رویم در فاز منفی ولی
اگر با واکنش معرفتی بگوئیم مرگ بر آمریکا فاز مثبت است یعنی من راه آمریکا را نمی روم. در فاز مثبت یعنی من امپریالیسم را قبول ندارم.
لعنت خدا یعنی این راه لعنت شده است و در آن برکت نیست و این راه را نرو. حالا من بگویم مرگ بر آمریکا و در فاز منفی برای خودم ضرر دارد.

پس ما دو گونه برخورد داریم احساسی یا معرفتی. در برخورد معرفتی رگ گردنم نمی گیرد و وقتی می گویم لعنت بر یزید یعنی راه و روش خودم را به ضمیر ناخودآگاهم اعلام می کنم و تشعشع هم مثبت است چون خوشحالم.

جلسه ٢ - دوره ٧
استاد محمد علی طاهري



نكته:
مي گوئيم مرگ بر ظالم بدون اينكه رگ گردنمان بگيرد، يعني من راه و روش ظالم را نمي روم و ظلم را قبول ندارم.
براي دادخواهي و رساندن نداي مظلوميت استاد گرامي به شكلي دروني واكنشي معرفتي از خود نشان دهيم و به شكل بيروني همدل و هم راستا اقدام كنيم.

با تشكر و طلب خير جمعي

"اصول عرفان کیهانی حلقه"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر