۱۳۹۳-۰۴-۳۰

دوستان مطالعه نمایید

دوستان مطالعه نمایید

این شمار شبنامه اختصاص می یابد به مطلبی درخور که توسط یکی از همراهان نوشته شده بود، عیناً مطلب را منتقل می کنیم.

شب نامه شماره هفدهم …
نشر اکاذیب و شایعات، در جنگهای روانی در جهت تضعیف روحیه طرف مقابل یکی از ترفندهایی است که مخالفان هر گروهی پیش می گیرند.
داستان جنگ احد و شایعه به قتل رسیدن پیامبر درسهای بسیاری برای ما دارد.
زمانی که شایعه کردند پیامبر کشته شده است همراهان پیامبر چند راه را انتخاب کردند.
گروهی به فکر بازگشت به آیین بت پرستی افتادند که قرآن از آن با جمله ی(انقلبتم علی اعقابکم ) تعبیر می آورد.
گروهی راه مدینه را در پیش گرفتند.
گروه سوم گفتند که اگر پیامبر کشته شد خدای پیامبر زنده است و وظیفه ی اسلامی در جای خود باقی است.
با این راه ها که می بینیم بسیار شبیه راهی است که ما در پیش داریم به این نکات باید توجه شود.
می بینیم اگر گروه اول و دوم به اسلام ایمان آورده بودند، نباید بعد از شنیدن این خبر از راه بر می گشتند. و وظیفه آنها ادامه راه و مبارزه بود.
مسئله فرد پرستى یكى از بزرگترین خطراتى است كه مبارزات هدفى را تهدید مى كند، وابستگى به شخص معین اگر چه پیامبر خاتم باشد مفهومش پایان یافتن كوشش و تلاش براى پیشرفت، به هنگام از دست رفتن آن شخص است.
اگر پیامبر به خاطر شخص خویش قیام كرده بود لازم بود این فكر را در مردم تقویت كند كه همه چیز به وجود او بستگى دارد و اگر او از میان برود همه چیز پایان خواهد یافت، ولى رهبران راستین همانند پیغمبر اكرم ص هیچگاه مردم را به چنین افكارى تشویق نمى كنند، بلكه به شدت با آن مبارزه مى كنند، و به آنها مى گویند: هدف ما، از خود ما بالاتر است و هرگز با نابودى ما نابود نخواهد شد و لذا قرآن با صراحت در آیه فوق مى گوید: » وَ ما مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ وَ مَنْ یَنْقَلِبْ عَلى عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئاً وَ سَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاكِرین؛ و محمد صلّى اللّه علیه و آله نیست جز فرستاده اى كه پیش از او هم پیامبران گذشتند. آیا اگر او بمیرد یا كشته شود عقبگرد مى كنید؟ و هر كه عقبگرد كند، هرگز به خدا زیانى نمى رساند، و خدا سپاسگزاران را پاداش خواهد داد. سوره (آل عمران آیه ى 144)
یكى از لشكریانش به هر كس كه بر مى خورد، مى گفت: رسول خدا (ص) كشته شد به فكر نجات خود باش، و بعد از آنكه به مدینه برگشتند، خداى تعالى این آیه را نازل كرد:» وَ ما مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ … انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ» (كه منظورش برگشتن به كفر بود)» وَ مَنْ یَنْقَلِبْ عَلى عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئاً».
و این کفر یعنی بعد از شناخت و درک حقیقت چشم بر آن گذاشتن!
همراهان عزیز، استاد راهی را به ما نشان دادند که حق است. پس ادامه راه و مبارزه برای آن حقی است بر گردن ما و برگشتن از آن برای کسی که آن را باور کرده و ایمان آورده است کفری است نابخشودنی!
حمایت ما از استاد، جدای از آنکه ادای دین به معلم راهمان است، حمایت از حق است. حقی که خداوند بر گردن ما گذاشته است که در برابر ظلم ظالم و پایمال کردن حق کسی که مورد ظلم قرار گرفته است نباید سکوت کرد و سکوت در این شرایط یعنی شریک جرم بودن.
می توانیم هر کدام از ما به راهمان ادامه دهیم و در همین راه از حق استاد که در حال پایمال شدن است حمایت همه جانبه کنیم.
اگر به حلقه های رحمانیت الهی ایمان آورده اید، اگر بر ریسمان او چنگ انداخته اید،
پس بسم الله


منبع :

http://shabnameye1.wordpress.com/2011/12/12/%D8%B4%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AF%D9%87%D9%85-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA%D8%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر