۱۳۹۳-۰۵-۰۴

در مورد حجاب می بینیم که به طور ناخودآگاه یکی از

حجاب

در مورد حجاب می بینیم که به طور ناخودآگاه یکی از تمایلات ما جذب انرژی نوع دوم است. که البته کشورهایی هستند که مسئله حجاب را ندارند، جذب انرژی نوع دوم را به شکلهای دیگری دنبال میکنند ولی برای ما این مسئله [حجاب] به عنوان یک ابزار مورد استفاده و یا سوء استفاده قرار میگیرد که ما ناخودآگاه برای جذب انرژی نوع دوم به مسئله جلب توجه روی می آوریم.

اگر این ابزار را از همه بگیرند مثل کشورهای اروپایی و آمریکایی و ... می بینیم که برای جلب توجه به مسائل دیگری متوسل میشویم. مثلا می بینیم که حالا که دیگر حجاب مطرح نیست، یک کسی آمده یک تیکه مویش را قرمز کرده و یا بنفش کرده یعنی یک چیز جدیدی را ارائه میکند. در حالی که در بحث زیبائی شناسی[ در آنجا] مفهومی ندارد. از هر زاویه بررسی میکنید می بینید هیچ چیزی در آن نمی توانید پیدا کنید[ که زیبا باشد] لذا دقیقاً متوجه میشوید که این فرد گرسنه است و گرسنه انرژی نوع دوم [یا جلب توجه] است.

شما می بینید که یک بچه نیازمند محبت است ولی این بچه هر چه بزرگتر میشود نیازش به مورد محبت قرار گرفتن کمتر میشود، هر چه بزرگتر میشود می بینیم که این نیاز تغییر میکند، عین این قضیه را در بلوغ عرفانی هم داریم.

ترم5 -جلسۀ1 -بخش1
استاد طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر