۱۳۹۴-۰۳-۰۷

گیرنده های خارجی مغز

گیرنده های خارجی مغز
حوادث و وقایع بیرونی توسط گیرنده های خارجی مغز یا حواس پنج گانه دریافت می شوند و پس از عبور از چارچوب بینش مورد ارزیابی قرار می گیرند ؛ شدت و ضعف ، خوبی و بدی ، زشتی و زیبایی آنها تعیین می شود و بر اساس آن ، فرد احساس خوشبختی و بدبختی یا خوش شانسی و بدشانسی خواهد داشت.
در واقع پس از عبور از این چارچوب ، واکنش ذهن در مقابل وقایع مختلف آشکار می شود و به دنبال آن ، ادراک و طرز تلقی فرد در مقابل حوادث خارجی تعیین می گردد. برای مثال ، درک و برداشت هر کسی از پدیده مرگ ، تولد ، انفجار ، جنگ ، فقر ، بیماری و ... به این چارچوب بستگی دارد. بدیهی است هر فردی درک متفاوتی از این وقایع دارد.
پس از عبور از چارچوب ذهن و درک و برداشت های ذهنی ، نوبت به بخش روان می رسد تا واکنش روانی و احساسی را نسبت به این حوادث و پدیده ها آشکار کند .در این مرحله ، واکنش احساسی هویدا می شود (وقایع به معادل احساسی خود تبدیل می شوند) و احساس شادی یا غم ، انزجار ، نا امیدی ، غرور و .. ظهور خواهد یافت .
در مرحله بعد ، مغز از طریق ایجاد پیام های شیمیایی ، واکنش متناسب با نتایج ذهنی-روانی از خود نشان می دهد و حالت های ذهنی-روانی به زبان فیزیک ترجمه می شود و در نهایت واکنش جسم را به دنبال خواهد داشت .
برای مثال اگر عده ای در سالنی حضور داشته باشند و ناگهان از بیرون سالن ، صدای انفجار مهیبی شنیده شود ، گیرنده های شنوایی مغز (گوش) صدای انفجار را دریافت می کند و افراد از وقوع این انفجار باخبر می شوند. در قبال این حادثه ، هر یک از حاضرین نسبت به دیگری واکش متفاوتی خواهد داشت و میزان ترس و وحشت هر کسی متفاوت از سایرین خواهد بود. علت این تفاوت در این است که اطلاعات همه حوادث از چارچوب و فیلتر بینش عبور می کنند که به آن "فیلتر بینشی" می گوییم.
در این فیلتر برای تعبیر و تفسیر حوادث ، از قبل برنامه هایی داده شده است که در اثر آن ها ، شدت و ضعف و خوشایند و ناخوشایند بودن حوادث و وقایع تعیین می گردد. پس از این مرحله است که واکنش ادراکی ذهن از آن حادثه ارزیابی می شود و ادراک ما را نسبت به پدیده ها تعیین می کند (برای مثال در این مرحله ارزیابی می شود که آن واقعه انفجار مسله خطرناکی است یا خیر) و بعد نوبت به روان می رسد که احساس ما را نسبت به آن رویداد نشان می دهد (برای مثال روان تعیین می کند که آن پدیده مسرت بخش و یا ناراحت کننده بوده است ). در واقع واکنش احساسی روان ، ارزیابی های احساسی و عاطفی را آشکار می کند .
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر