۱۳۹۴-۰۲-۱۴

یکی دیگر از نظریات علمی استاد طاهری مبنی بر اینکه بیگ بنگ

یکی دیگر از نظریات علمی استاد طاهری مبنی بر اینکه بیگ بنگ مرکزی ندارد و هر نقطه از کیهان مرکز کیهان میباشد توسط دانشمندان اعلام گردید ،
مرکز جهان کجاست؟
بيگ بنگ/ آيا جهان مرکز دارد؟
مرکزش کجاست؟
يکي از گيج کننده ترين اصول نظريه بيگ بنگ، نبود هيچگونه مرکزي براي جهان ماست. البته همانطور که مي دانيد اگر بيگ بنگ را با هر انفجار ساده اي مقايسه کنيم آنگاه طبيعتاً کنجکاو مي شويم که مرکز اين انفجار کجا ميباشد.
به گفته ي دانشمندان، بيگ بنگ يک انفجار ماده در فضاي خالي نبوده، بلکه انبساط سريع خود کيهان بوده که بر مبناي آن هر نقطه از جهان مي‌تواند يک مرکز باشد. بعنوان مثال اگر ترقه اي منفجر شده و قادر به ثبت مسير ترکش هاي آن باشيم، آنگاه مکان ترکش ها مرز انفجار را به ما مي گويند و البته با بازگرداندن ذهني مسير تمامي ترکش ها به يک نقطه، به مکان شروع انفجار نيز پي خواهيم برد.
به علاوه؛ اگر جهان ما همچون بقاياي هر انفجار ديگري مرکزي داشت، آنگاه همان نقطه مرکزي از ديگر نقاط گرمتر خواهد بود. به همين صورت هر چه که از مرکز انفجار دورتر شويم، انتظار مي رود که دما نيز کاهش يابد. با اين حال، زماني که ستاره شناسان با استفاده از گيرنده هاي دمايي خود را به تمامي نقاط آسمان نشانه رفتند نور ناشي از بيگ بنگ يا همان تابش پس زمينه ي کيهاني را مشاهده کردند که در تمام جهات بصورت يکنواخت پراکنده شده و دريافتند که جهان ما به طور کلي همگن است و با اين شواهد، فرض وجود مرکز انفجار نيز براي آن بيهوده است.
مثال ساده و پرطرفداري که معمولاً بيان مي شود اين است که جهان را همانند سطح يک بادکنک خالي در نظر بگيريد که نقطه‌هايي روي آن قرار دارد. اين نقاط نماينده خوشه‌هاي کهکشاني هستند( اگر چه گرانش باعث مي‌شود خوشه‌هاي کهکشاني اندازه خود را حفظ کنند و در بعضي مواقع باعث ادغام کهکشاني نيز مي شود). براي آنکه اين مثال را بهتر درک کنيم بايستي خود را مورچه اي سرگردان در سطح بادکنک بدانيم؛ در غير اينصورت، براي يک ناظر سه بعدي طبيعتاً درک مرکز انبساط کاري ساده است! از ديد يک مورچه خواهيد ديد که هر نقطه از همسايگانش دورتر و دورتر مي شود و البته تمامي نقاط نيز از شما در حال دور شدن هستند. پس بر هر نقطه اي که ايستاده ايد، همان جا مرکز انبساط است. از اين رو تعريف مرکز انبساط براي سطح يک بادکنک بي معناست.
تاریخ خبر : شنبه 1394.02.12
لینک خبر ، سایت خراسان نیوز
http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1566884
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر