۱۳۹۳-۱۱-۱۱

تجمع معترضان به وضعیت نامعلوم محمدعلی طاهری در تهران

تجمع معترضان به وضعیت نامعلوم محمدعلی طاهری در تهران
عده ای از دوستداران محمدعلی طاهری، بنیانگذار شیوه معنوی "عرفان حلقه"، در اعتراض به وضعیت نامعلوم این زندانی دست به تجمع زده و خواستار آزادی وی شدند.
این افراد، تجمع خود را روبه روی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در تهران برگزار کرده و پلاکاردهایی با مضمون "محمدعلی طاهری را آزاد کنید" در دست داشتند.
همزمان با تجمع اخیر در تهران، عده ای از طرفداران آقای طاهری با انتشار بیانیه ای خواستار "تامین جانی" وی شده اند. صادرکنندگان بیانیه تاکید کرده اند که "هیچ گونه اهداف سیاسی" را دنبال نمی کنند و "صرفا نگران وضعیت سلامتی و شرایط پرونده" آقای طاهری هستند.
بیش از یک ماه پیش نیز، عده ای از هواداران این زندانی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و به سر دادن شعار پرداختند که به دستگیری چند نفر از آنها منجر شد.
با گذشت حدود چهار سال از زندانی شدن محمدعلی طاهری، نزدیکان وی راجع به سرنوشت او ابراز نگرانی می کنند.
بیش از یک ماه پیش نیز، عده ای هواداران این زندانی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و به سر دادن شعار پرداختند که به دستگیری چند نفر از آنها منجر شد
گفته می شود که اتهاماتی گوناگونی از جمله "افساد فی الارض، اقدام علیه امنیتی ملی و ارتباط با گروه های مخالف جمهوری اسلامی" علیه آقای طاهری مطرح شده است. طرح این اتهامات در ایران، ممکن است به صدور احکام بسیار سنگین علیه افراد منجر شود.
محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور دستگیر و پس از ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه) زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.
وی در اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در بند ۲ الف زندانی است.
حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین های معنوی ناسازگار با مفاهیم سنتی اسلام را در دستور کار قرار داده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین ها را تحت تعقیب قرار داده است.
در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین ها با عناوینی همچون "عرفان های کاذب" یا "عرفان های نوظهور" یاد می‌شود.



منبع خبر :
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2015/01/150128_l39_mohammadali_taheri_gathering_tehran
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر