۱۳۹۳-۱۱-۰۹

درک حج ... درب بهشت

درک حج ... درب بهشت
یک زمانی در بچگی من اینها را (درب بهشت) می شنیدم می گفتم خوب حالا من اگر بخواهم وارد بهشت بشوم یک درب هم باز بشود من رفتم داخل و دیگر برای چی بخواهم 7 تا درش باز بشود؟ یک روزنه را باز کنند من پریدم داخل.
در واقع با تفکر هزارن سال پیش نمی دانستند که مسائل را چطوری بیان کنند، گفتند فلان کار را بکنی 3 درب از دربهای بهشت باز می شود. منظور این است که از 3 زاویه برای شما محاسنی ممکن است پیش بیاید، منتها تشبیهات ممکن است خوب نبوده و نتیجه گیریها خوب نبوده. در قدیم چیزهایی گفتند که باطن داشته و بعدها همینها مورد سوء استفاده و سوء برداشت قرار گرفته و بعدیها آمدند گفتند که هر کس این کار را بکند یا این را بخواند انگار 360 بار رفته حج و برگشته و در واقع یک لوث کردن یک سری مسائل پیش آمده، یعنی در واقع مگر می شود یک کاری بکنم 360 بار حج محسوب شود ؟!
چون حج خود یک ماجرای عجیب و غریبی است، اینجوری نیست که فلان کار را بکنیم و 360 بار رفتی و آمدی !
یک بار حج را کسی برود تمام است
یعنی یک بار حج را کسی بفهمد همه چیز را فهمیده، بنابراین اصلا 360 بار هم نمی خواهد.
دوره 4 - جلسه 1 - زنگ 2
استاد محمد علی طاهری
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر