۱۳۹۳-۱۰-۲۹

نظر شما در مورد استخاره کردن چیست؟

نظر شما در مورد استخاره کردن چیست؟
پاسخ:
استخاره طلب خیر است، دوره چهار می آئید می بیند که تشعشع مثبت هر کاری که می کنید باید طلب خیر داشته باشید، تشعشع مثبت شما شامل اون قضیه باشد . استخاره به منظور سلب اختیار نیست و بعد حالا خودمان هم دریافت آگاهی می کنیم، طلب خیر می کنیم اون هم آگاهی می دهد، دوستان فرمودند که چطوری شده دریافت داشتید، الان ما داریم می رویم که برای همین آماده بشویم، از دوره بعد (دوره دو) می گوئیم چه کسی آگاهی دریافت کرده؟ البته همین دوره هم داریم منتها فعلاً ما نمی خواهیم واردش بشویم، آگاهی برای چی به ما داده شد، جواب مسائل ما هست، جواب خواسته های ما هست، اون می شود استخاره ، ما طلب خیر کردیم، گفتیم به ما بگو، او هم گفت، منظور سلب اختیار نیست، پس استخاره یعنی طلب خیر، هر کاری می خواهیم شروع بکنیم باید طلب خیر و با تشعشع مثبت اش شروع کنیم، این به منزله سلب اختیار نیست، این به منزله باز کردن گره هائی هست که از روی زمین بسته شده، یعنی ما همدیگر را می بندیم، اینها تعریف دارد، هر کدام از ما دیگری را می تواند ببندد، چون الان تعریف ها را نداریم نمی دانیم که طلب خیر چرا و چه اتفاقی می افتد در بحث طلب خیر. بنابراین عجله نکنید همه تعریف ها را با همدیگر بیائیم دریافت بکنیم اگر تعریف را دریافت کردیم مطمعناً متقاعد می شویم، مطمعناً دریافت می کنید که واقعیت قضیه این است که ما اون اصولی را که باید در مسیر الهی بکار بگیریم اونوقت درست تر و بهتر می توانیم ببینیم، در غیر اینصورت ما فکر می کنیم که داریم درست عمل می کنیم، بعد از ده سال ، بیست سال، سی سال می بینیم که ای داد و بیداد ما همه ی مسیر را اشتباه رفتیم، این اخطار است (قرائت آیه 18 سوره زمر).
انسان روی زمین به اختیار زنده است. خوب اگر قرار باشد من از خودم سلب اختیار بکنم، می گوئیم ببخشید من شیر یا خط کردم و این کار را انجام دادم و من چه می دانستم این مساله گریبان من را می گیرد ولی الان می گوئیم من رفتم فکر کردم، تحقیق کردم و اشتباه کردم. خیلی ها دم در دادسراها یا می آیند پیش ما دچار مشکل شدند دارند طلاق می گیرند با دو، سه تا بچه و می گویند ما رفتیم استخاره هم کردیم. چه کسی مسئولیت اینها را قبول می کند، بنابراین مفهوم استخاره سلب اختیار نیست که من چشمم را ببندم و بگویم آقا یا الله، این نمی شود، اونجا از من نمی گذرند، پاسخ آزمایش من سرجایش هست، آیا آیه ای داریم که مسئولیتش را قبول کرده باشند، که از ما سلب اختیار کرده باشند و بگویند که تو اینکار را بکن و مسئولیتش با ما، نداریم.
بنابراین بطور کلی بگذارید همه اینها حلقه دارد، همان تشعشع مثبت حفاظ دارد، حلقه دارد، باید بیائیم ببینیم آزمایش کنیم، خودمان برویم آزمایش کنیم تا متوجه مفاهیم بشویم. الان دوستان می آیند می گویند ما آگاهی دریافت کردیم، اون دریچه باز شده ، دریچه دل باز شده، ما دنبال اون هستیم که اون دریچه باز بشود، دریچه ی اشراق است، دریچه ی ادراک است، ما همه اش دنبال اون هستیم که یک درِ دیگری باز بشود، نه دریچه ی شیر یا خط ما دنبال دریچه ی آسمان ها هستیم، دنبالِ اون تشعشع مثبت اون استخاره، مساله اونجاست که ما طلب خیر می کنیم اون پاسخ می دهد ، پاسخش چطوری است، پاسخی است که از آسمان باید بیاید، نه روی زمین من انجامش بدهم بعد بگویم که من طلب خیر کردم، تشعشع مثبت اعلام کردم، جوابش از کجا باید بیاید؟ اگر من سکه از جیبم در بیاورم، این جواب از جیب من درآمده، سه بار بیاندازم سه تا جواب مختلف می آید، بروید امتحان کنید. این اشتباه به فاجعه خاتمه پیدا می کند. همانطور که عده ی زیادی می آیند پیش ما و می گویند آقا ما به بن بست خوردیم، ما استخاره هم کرده بودیم. حالا چه اشکالی پیش می آید، نظرشان نسبت به خدا بر می گردد، نظرشان نسبت به دین، خدا، پیامبر و همه چیز بر می گردد، این اشتباه است، این فاجعه است.
(دوره یک جلسه 4 زنگ اول) CD صوتی - استاد محمد علی طاهری
‫#‏سایت_سایمنتولوژی_فرادرمانی‬
‫#‏انجمن_سایت_سایمنتولوژی_فرادرمانی‬
‫#‏انجمن_مستر_عرفان_کیهانی_حلقه‬
‪#‎erfanekeihani‬

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر