۱۳۹۳-۱۱-۰۸

در هر فرايند آموزشي، لازم است

در هر فرايند آموزشي، لازم است استاد بعد از روشنگري درباره ي مباحث مورد نظر خود، مدتي شاگردان را با آنچه آموخته اند، واگذارد تا در مدت غيبت او، فرصت کافي براي به پختگي رسيدن و کاربردي کردن آن آموزه ها فراهم گردد.
انتظار شاگرد براي ملاقات دوباره با استاد (در مدت غيبت)
خود يکي از عوامل تاثيرگذار بر اين پختگي است. با توجه به اينکه در دوران غيبت، به دليل عدم امکان ارتباط مستقيم با استاد احتمال بروز غفلت هايي از سوي شاگردان بسيار زياد است، اين پرسش مطرح مي شود که با وجود امکان غفلت، اين پختگي چگونه محقق مي گردد؟
دوره ي غيبت، از اين جهت که با انتظار همراه است، مي تواند بر سازندگي و پختگي شاگردان موثر باشد ؛ چرا که اگر اين انتظار در جهت هدف صحيحي باشد، تلاش شاگردان مفيد واقع مي شود.
بنابراين، انتظار محکي براي ميزان فهم و درک آموزه ها محسوب مي گردد و اصل
" شاگرد در انتظار" به عنوان يکي از اصول رشد و تعالي ضرورت مي يابد.
کتاب چند مقاله / فلسفه غيبت و مفهوم انتظار
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر