۱۳۹۳-۱۰-۲۶

بررسی جایگاه چاکراها در عرفان حلقه

بررسی جایگاه چاکراها در عرفان حلقه
ما چاکراهای مختلفی داریم، 7 چاکراه اصلی داریم و ششمین چاکراه می شود (چشم سوم). ما در بررسی نقشه وجود که بسیار گسترده است با سنسورهای مختلفی برخورد می کنیم. ما یک آستانه درک فیزیکی داریم که چشم و گوش و بینایی و بویایی و لامسه است و آستانه درک ذهنی داریم که خیلی چیزها را با آستانه درک فیزیکی درک نمی کنیم ولی با آستانه درک ذهنی، درک می کنیم.
مثل این که وقتی یک نگاهی به یک اعلامیه می اندازیم اگر از ما بپرسند چی بود؟ می گوییم نمی دانیم ولی وقتی شرایط خاصی پیش بیاد می بینیم که همه آنها ثبت شده است. یا الان 50 بار این چراغ بالای سر من روشن و خاموش می شود اما ما متوجه نیستیم چون آستانه درک به ما اجازه نمی دهد ولی این دقیقا ثبت می شود.
یک آستانه درک فراذهنی هم داریم که سنسورهای شهودی را شامل می شود. ما با این سنسورهای مختلف با هستی در اتباط هستیم. ما با این سنسورها چیزهای فرا ذهنی را متوجه می شویم و می گوییم به ادراک رسیدیم و به اشراق رسیدیم و همه اینها سنسور می خواهد تا کشف و ضبط شود.
ما به این شکل نگاه می کنیم اما بعضی از مکاتب می گویند اگر روی فلان سنسور تمرکز کنی به آگاهی می رسید. مثل این است که من بگویم اگر بر روی حس لامسه تمرکز کنیم حس لمس ما قوی می شود. این ممکن است یک مقداری درست باشد و مثلا در نابینایان به خاطر به کارگیری این حس این حس قوی تر بشود اما ماجرا این نیست. برای رسیدن و دریافت آگاهی باید مشتاق باشیم.
در آن مکاتب گفته می شود ما اگر روی چشم سوم ( چاکراه 6) تمرکز کنیم آگاهی می رسد و تفکر مکانیکی دارند. ما اینطور فکر نمی کنیم، وجود سنسورها را قبول داریم اما می گوییم برای آگاهی اشتیاق لازم است. به همین دلیل درباره چاکراها هیچ صحبتی نداریم که کسی در آن وادی نرود.
ما می خواهیم آگاهی را از طریق اعتقادات خاص خودمان به جریان بیندازیم. خیلی ها هستند که دهها سال روی این چشم سوم وقت گذاشتند تا به آگاهی برسند و فکر می کنند بالاخره این چشم سوم باز می شود. اما ما دنبال اشتیاق هستیم و سنسورها و مبدل های انرژی را قبول داریم اما این طور نیست که با تمرکز بر روی آنها به آگاهی هستی دست پیدا کنیم.
دنیای علم و دنیای روانپزشک ها تا مدتی چشم سوم را رد می کردند ولی الان که کمی معتقد شدند دارند از این مکاتب پیروی می کنند و می گویند بله آن فرد با چشم سوم ماورا را دارد می بیند. دیروز می گفتند این آدم اسکیزوفرنی است حالا می گویند چشم سومش باز شده در حالیکه ما می گوییم این ارتباطی است که آن فرد با موجودات غیر ارگانیک پیدا کرده و آلوده است.
دوره ٣ - جلسه ٦ - زنگ ١
استاد محمد علي طاهري
#سایت_سایمنتولوژی_فرادرمانی
#انجمن_سایت_سایمنتولوژی_فرادرمانی
#انجمن_مستر_عرفان_کیهانی_حلقه
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر