-اگر کارشناسان کانون های مذهبی بخواهندمباحث عرفان حلقه را به نقد و چالش بکشند شما استقبال می کنید؟
ما همیشه آمادگی داریم.......متأسفانه دافعه پنهانی در برابر اندیشه ها ونگرش های جدید وجود دارد که مانع است .................. ما ادعا نمی کنیم عرفان کیهانی حرفش جدید است ....... زیرا پایه ای وجود دارد و ما بر مبنای آن پایه ی مشترک طرح موضوع می کنیم........ یعنی پایه یک چیز است و مبنا تغییر نکرده است. .......گاهی اطلاق نو بودن ایجاد سوء تفاهم می کند سبب دافعه می شود. ......این دافعه سبب می شود کسی پا پیش نگذارد و شنونده ی بدون پیش قضاوت مطالب باشد........ ما دعوت می کنیم اگر قابل بدانند و اگر لازم بدانند لا اقل تجربه ی جدید ما را بررسی کنند .......در ارائه ی متون مذهبی و چارچوب های مذهبی برای نسل جدید که با اصطلاحات و ترمینولوژی نسل قدیم میانه ای ندارد........ . ما این تجربه را طی سالهای اخیربا موفقیت به انجام رسانده ایم که با این نسل چگونه هم کلام شویم.........یکی از دلایلی که نام عرفان حلقه برای این آموزه ها برگزیده شده است ، امکان برقراری ارتباط با نسل جدید است .........همان مطالب کهن با بیان نو و فرهنگی تازه وواژگانی جدید ارائه شده است تا دافعه ای را که این نسل نسبت به دین دارد از بین ببریم ........ این نسل این آموزه ها وبینش ها را مزه مزه کند سپس به قضاوت بنشیند.........«ما در پیشگاه الهی مدیون خواهیم ماند اگر برای نسل پس از خود ارثیه و فکری باقی نگذاریم»..........
به نظرم اولین گام داشتن موضع بی طرفانه ومغرضانه است.........نسل جدید با شعار وتظاهر میانه ای ندارند...................ما سعی کرده ایم قبل از حرف زدن،نتایج عملی را نشان بدهیم.........ازپایه های عرفان حلقه همین است که قبل از تئوری وارد عمل می شوند وتجربه می کنند....... البته تجربه عملی مبتنی بر مبانی محکم واستوار که پس از چشیدن و اشتیاق عرضه می شود.........«فعالیت های عملی مان هم بسیار شفاف است وهیچ هدف سیاسی را دنبال نمی کند.هدف آسیب شناسی فرهنگی برای ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه است.»......
لذا بسیار شفاف عمل می کنیم و در انتظار مشتاقان برای آشنایی با عرفان حلقه هستیم. جای تعجب است که چرا نمی خواهند از تجربه ی ما در این زمینه استفاده کنند....... به نظرم اگر کسی احساس کند تجارب ما به دردش می خورد باید خودش بیاید سراغ ما. ......اگر نیایند ما این گونه تلقی می کنیم که خودشان می دانند و به وجود ما نیازی ندارند.
مصاحبه استاد محمد علی طاهری در خصوص انتقادات صورت گرفته از عرفان حلقه (عرفان کیهانی) (April 1, 2010)
http://erfanekeihani.com
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani
ما همیشه آمادگی داریم.......متأسفانه دافعه پنهانی در برابر اندیشه ها ونگرش های جدید وجود دارد که مانع است .................. ما ادعا نمی کنیم عرفان کیهانی حرفش جدید است ....... زیرا پایه ای وجود دارد و ما بر مبنای آن پایه ی مشترک طرح موضوع می کنیم........ یعنی پایه یک چیز است و مبنا تغییر نکرده است. .......گاهی اطلاق نو بودن ایجاد سوء تفاهم می کند سبب دافعه می شود. ......این دافعه سبب می شود کسی پا پیش نگذارد و شنونده ی بدون پیش قضاوت مطالب باشد........ ما دعوت می کنیم اگر قابل بدانند و اگر لازم بدانند لا اقل تجربه ی جدید ما را بررسی کنند .......در ارائه ی متون مذهبی و چارچوب های مذهبی برای نسل جدید که با اصطلاحات و ترمینولوژی نسل قدیم میانه ای ندارد........ . ما این تجربه را طی سالهای اخیربا موفقیت به انجام رسانده ایم که با این نسل چگونه هم کلام شویم.........یکی از دلایلی که نام عرفان حلقه برای این آموزه ها برگزیده شده است ، امکان برقراری ارتباط با نسل جدید است .........همان مطالب کهن با بیان نو و فرهنگی تازه وواژگانی جدید ارائه شده است تا دافعه ای را که این نسل نسبت به دین دارد از بین ببریم ........ این نسل این آموزه ها وبینش ها را مزه مزه کند سپس به قضاوت بنشیند.........«ما در پیشگاه الهی مدیون خواهیم ماند اگر برای نسل پس از خود ارثیه و فکری باقی نگذاریم»..........
به نظرم اولین گام داشتن موضع بی طرفانه ومغرضانه است.........نسل جدید با شعار وتظاهر میانه ای ندارند...................ما سعی کرده ایم قبل از حرف زدن،نتایج عملی را نشان بدهیم.........ازپایه های عرفان حلقه همین است که قبل از تئوری وارد عمل می شوند وتجربه می کنند....... البته تجربه عملی مبتنی بر مبانی محکم واستوار که پس از چشیدن و اشتیاق عرضه می شود.........«فعالیت های عملی مان هم بسیار شفاف است وهیچ هدف سیاسی را دنبال نمی کند.هدف آسیب شناسی فرهنگی برای ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه است.»......
لذا بسیار شفاف عمل می کنیم و در انتظار مشتاقان برای آشنایی با عرفان حلقه هستیم. جای تعجب است که چرا نمی خواهند از تجربه ی ما در این زمینه استفاده کنند....... به نظرم اگر کسی احساس کند تجارب ما به دردش می خورد باید خودش بیاید سراغ ما. ......اگر نیایند ما این گونه تلقی می کنیم که خودشان می دانند و به وجود ما نیازی ندارند.
مصاحبه استاد محمد علی طاهری در خصوص انتقادات صورت گرفته از عرفان حلقه (عرفان کیهانی) (April 1, 2010)
http://erfanekeihani.com
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر