۱۳۹۲-۱۱-۳۰

خدا شناسی!


خدا شناسی!

عارف هم میگوید « حیف باشد از او غیر از او تمنایی »!
خداوند میگوید:
قبول، من را تمنا داری و چیز دیگری نمیخواهی!
حالا منظورت از من چیست؟!
درست است ما یک پله میآییم بالاتر اما باز مساله وجود دارد که او میگوید من چه هستم؟!
اینجاست که بحث خود شناسی و خداشناسی پیش می آید!
ما باید به نقطه نظرهایی برسیم و تا اینکه در دوره 7 به این میرسیم که تعریف ما از خدا غلط است!
و به خدایی که ما میپرستیم اشکالاتی وارد است!
در دوره 2 هم با بخشی از این ماجرا آشنا شدیم!
این دعای قشنگی است که (اگر خودت را داشته باشم همه چیز دارم)!
اما (همه چیز دارم) عارف با (همه چیز دارم) یک آدم عادی فرق دارد!
یک نفر ممکن است بگوید خوب من اگر خدا را داشته باشم، دیگر همه کارهایم راه می افتد و این غلط است!
آخر قضیه اگر ذهن ما از مسائل و نفع زمینی دور بشود، طلب خدا نتیجه درست میدهد!
دوره 5 
استاد محمد علی طاهری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر