۱۳۹۲-۱۱-۳۰

بهترین چیست؟!

بهترین چیست؟!

ببیند برای چه آمده، که بداند چه میخواهد!

به همین خاطر ما را نگه میدارند و تا نفهمیم ما چه میخواهیم، رها نمی شویم!
آیا این روند درست است یا نه؟!

ممکن است بگوئیم درست است و بعد بگوئیم خدایا ما کمال میخواهیم!
خوب خداوند بصیر و سمیع و ... است و منظور ما را متوجه میشود اما قرار است ما چارچوب کمال را کشف کنیم!

مثلاً صد نفر اگر بگویند: « ربنا آتنا فی الدنیا حسنه »: خدایا بهترین را به ما بده!
به این معنی است که همه میگویند خدایا بهترین را تو انتخاب کن؟!
و آیا میدانیم بهترین چیست؟!
خوب مسلماً اینطور نیست!

یکی میگوید بهترین، فرزند صالح جلوی چشمش می آید، یکی میگوید بهترین، برج جلوی چشمش می آید و ...

حالا خداوند میگوید:
من شماها را فرستادم روی زمین که ببینید بهترین چیست و پیدایش کنید!
حالا دوباره شما آمدید و صورت مسأله را گذاشتید جلوی روی خود من!

انگار معلم مساله را میدهد به شاگرد که حل کند !
بعد شاگرد بگوید آقا یک سوالی دارم، میشود این را حل کنید!

ما در رابطه با خداوند اینطور هستیم!
او میگوید تو چه کار کردی، ما میگوئیم به ما بده تا نشان بدهیم که چه کار میکنیم!

این معمایی است که در آن گیر کردیم!
خوب بعد از مدتی میگوئیم خودت را میخواهیم!
میگوید من کی هستم و از من چه فهمیدی؟!

دوره 5 
استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر