۱۳۹۵-۰۷-۱۲

نگاهی به متن قرار منع تعقیب محمدعلی طاهری؛ بازداشت غیر قانونی محمدعلی طاهری از ۱۳ تیر تا امروز

گروه خبري سايت
نگاهی به متن قرار منع تعقیب محمدعلی طاهری؛ بازداشت غیر قانونی محمدعلی طاهری از ۱۳ تیر تا امروز
طبق اذعان وکیل پرونده محمد علی طاهری و همچنین سندی که روز گذشته توسط خبرگزاری انا منتشر شده است، محمدعلی طاهری سه ماه پیش باید آزاد می شد، اما به دلایل نامعلومی هنوز در بند است و به همین دلیل اعتصاب غذا کرده است.
به گزارش خبرنگار عرفان حلقه، طبق این سند، شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس(اوین) در تاریخ ۱۳ تیر ۹۵ دستور منع تعقیب اتهام های محمدعلی طاهری را صادر کرده است.

این در حالی است که محمدعلی طاهری و وکیل او از صدور این قرار مطلع نشده بودند،و بنیانگذار عرفان حلقه همچنان در حبس غیرقانونی به سر می برد.

در متن قرار نهایی صادر شده توسط بازپرس حسینیان تصریح شده است: « درباره اتهام محمد علی طاهری مبنی بر ۱- اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها ۲- ارتداد و سب النبی صلی الله علیه و آله و سلم با عنایت به محتویات پرونده و جامع اوراق آن نظر به اینکه متهم در تمام مراحل تحقیق منکر ارتکاب جرایم انتسابی بوده و مامورین نیز جهت اثبات ادعاهای خود دلایل قانع کننده و قانونی ارائه نداده‌اند علی هذا مستندا به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قرار منع تعقیب متهم صدرالذکر صادر و اعلام می‌شود قرار صادره پس از موافقت دادستان محترم ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در مراجع صالح می‌باشد. دفتر در صورت موافقت محترم دادستان با قرار صادره پرونده از آمار کسر و به دادگاه انقلاب ارسال شود».

گفتنی است،محمدعلی طاهری در اعتراض به عدم اجرای  قرار منع تعقیب ، از روز چهارشنبه  ۷ مهر دست به اعتصاب غذای نامحدود زده  است و هم اکنون در ششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.

شایان ذکر است، این اندیشمند پیش از این نیز در اعتراض به اقدامات فراقانونی ضابطان امنیتی و پرونده سازی های متعدد علیه او، بارها دست به اعتصاب غذا زده که آخرین آن ۷۰ روز به طول انجامیده است.
منبع خبر : گروه خبري سايت  www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر