۱۳۹۵-۰۸-۰۳

تداوم بازداشت ۵ تن از هواداران محمدعلی طاهری

گروه خبري سايت
تداوم بازداشت ۵ تن از هواداران محمدعلی طاهری
از میان دست‌کم ۱۵ شهروند بازداشت شده در تجمع روز گذشته هواداران محمدعلی طاهری در مقابل بیمارستان بقیه الله، پس از آزادی ده تن، پنج نفر هم‌چنان در «ساختمان وزرا» به صورت بلاتکلیف در بازداشت به‌سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی‌رغم صدور قرار کفالت و تهیه فیش حقوقی، هم‌چنان پنج نفر از بازداشت شدگان روز گذشته در تجمع مقابل بیمارستان بقیه الله در بازداشت به سر می‌برند.

«احسان لطیفی، پویا عسگرزاده، نوید موسوی، اسماعیل حسینی و علی معصومی»، هویت احراز شده این پنج شهروند توسط هراناست که هم‌چنان در ساختمان وزرا به صورت بلاتکلیف در بازداشت به‌سر می‌برند.

یک منبع نزدیک به خانواده بازداشت شدگان دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “قرار کفالت برای این پنج نفر هم صادر شده بود و خانواده‌ها فیش حقوقی آورده بودند، اما مسئولین قضایی به بهانه این‌که ساعت اداری تمام شده از قبول آن خودداری کردند در صورتی که ساعت اداری تمام نشده بود.”

هم‌چنین گزارش شده، سید مرتضی حجت نجفی کوه کمره ای از شاگردان محمدعلی طاهری و از مربیان عرفان حلقه، صبح روز یکشنبه دوم آبان‌ماه در مقابل درب منزل خود توسط ماموران سپاه پاسداران بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شده است.

شایان ذکر است، روز گذشته در سومین روز از تجمع مسالمت‌آمیز هوادران محمدعلی طاهری در مقابل بیمارستان بقیه الله تهران، ماموران امنیتی اقدام به ضرب و شتم حاضران کرده و دست‌کم ۱۵ نفر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده بودند. در بین بازداشت شدگان بانوان و یک نوجوان ۱۶ ساله وجود دارشت که مادر وی به دلیل تلاش برای جلوگیری از بازداشت پسرش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود.

خانواده، شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری درپی انتشار اخبار تایید نشده‌ای از «به کما رفتن آقای طاهری به دلیل اعتصاب غذا و نگهداری وی در بیمارستان بقیه الله ونک» به مدت سه روز پیاپی در مقابل این بیمارستان با خواست ملاقات با وی با «گل و شیرینی» دست به تجمع مسالمت‌آمیز زده بودند که در روز دوم و سوم این تجمع مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت.

هرانا به ترتیب در دو گزارش «برخورد و درگیری در تجمع هواداران محمدعلی طاهری در تهران/ ویدئو» و «ضرب و شتم و بازداشت هواداران محمدعلی طاهری در تهران / جزییات و اسامی» مشروحا به وقایع این دو روز پرداخته است.

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

شایان ذکر است، سازمان عفو بین الملل اخیرا با انتشار بیانیه ای با اعلام بی خبری از سرنوشت و محل نگهداری محمدعلی طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از حکومت ایران خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

خبرگزاری هرانا –

منبع خبر : گروه خبري سايت  www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر