۱۳۹۵-۰۸-۰۴

شیرین عبادی ادامه بازداشت طاهری خودسرانه است آمران و مجریان باید برکنار شوند

گروه خبري سايت
شیرین عبادی ادامه بازداشت طاهری خودسرانه است آمران و مجریان باید برکنار شوند
«شیرین عبادی» حقوقدان، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل در بررسی وضعیت بنیان‌گذار زندانی عرفان حلقه گفته: «ادامه بازداشت آقای طاهری بدون دلیل موجه قانونی، از مصادیق بازداشت‌های خودسرانه و فراقانونی است و اساسا برای افرادی که مرتکب این کار شده‌اند حتی در قوانین جمهوری اسلامی نیز کیفر تعیین شده است. و اینها بایستی از خدمت معلق و برکنار بشوند و دیگر حق ندارند وارد خدمات قضایی و دولتی بشوند.»



به گزارش «سحام»، اظهارات این برنده جایزه صلح نوبل در حالی است که امروز دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ (۲۴ اکتبر ۲۰۱۶)، و در ۲۷مین روز از اعتصاب غذای اعتراضی محمد علی طاهری، پنجمین روز متوالی است که جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری که طبق گزارش‌ها تعدادشان به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده است، در مقابل بیمارستان بقیه‌الله اعظم در تهران دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

در این تجمع مسالمت‌آمیز معترضان با در دست تصاویری از بنیان‌گذار زندانی عرفان حلقه و همچنین با دادن شاخه‌های گل به ماموران امنیتی، و دعوت به آرامش، خواستار آگاهی یافتن از وضعیت این زندانی عقیدتی شدند.

تجمع مسالمت‌آمیز در نهایت معترضان با حمله نیروهای امنیتی موتورسوار ضد شورش به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

«شیرین عبادی» در بخشی از گفتگویش درباره عملکرد وضعیت قوه قضاییه گفته است: «وضعیتی که برای آقای طاهری پیش آمده است، نشان‌دهنده عدم استقلال قوه قضاییه است. میزان محکومیتی که به ناحق برایشان صادر شده تمام شده است و می‌بایستی از ماه‌ها قبل آزاد می‌شدند. اما از آنجایی که قوه قضاییه به شعبه‌ای از وزارت اطلاعات تبدیل شده است. مامورین امنیتی که از نفوذ کلام آقای طاهری واهمه دارند مانع از اجرای قانون در مورد ایشان و آزادی او شده‌اند.»

این برنده جایزه صلح نوبل درباره ادامه اصرار حکومت برای ادامه بی‌خبری و بازداشت محمد علی طاهری گفته است: «به هیچ وجه حکومت توجیه قانونی برای بی اطلاع نگه داشتن خانواده و پیروان آقای طاهری ندارد و می‌بایستی اطلاع و اجازه ملاقات به خانواده می‌دادند. متاسفانه از آنجایی که حکومت همواره سعی می‌کند مسائلی را پنهان بکند از جمله شرایط جسمانی آقای طاهری که حرف زده می‌شود ایشان به شدت بیمار هستند و ضعیف شده‌اند، و وزن کم کرده‌اند؛ حکومت می‌خواهد بدین نحو اجازه ندهد تا اینکه با تزریق دارو و وسایل دیگر کمی وضعیت ایشان بهتر بشود و در حقیقت صحنه‌سازی بکنند و بعد آن موقع اجازه ملاقات داده بشود. علت همین است که مردم در جریان ظلمی که به آقای طاهری می‌شود قرار نگیرند.»

این حقوقدان و مدافع حقوق بشر در پایان درباره اقدامات عملی هواداران محمد علی طاهری گفته است: «خواست‌های مدنی را به صورت مسالمت‌آمیز اعلام کنید و ادامه بدهید.»

سحام»

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر