۱۳۹۵-۰۷-۲۴

نامه رسمی طرفداران و حامیان محمد علی طاهری به گزارشگر جدید حقوق بشر

گروه خبري سايت
نامه رسمی طرفداران و حامیان محمد علی طاهری به گزارشگر جدید حقوق بشر
به تلاش جمعی از شاگردان محمد علی طاهری نامه ای به بانو عاصمه جهانگیر گزارشگر جدید حقوق بشر ارسال گردید که در آن از نقض علنی و آشکار حقوق بشر در ایران سخن به میان آمده است.



به گزارش رادیو فرهنگ جمعی از پیروان مکتب عرفان حلقه نامه ای در اعتراض به شرایط ویژه محمد علی طاهری و فشار بر پیروان ایشان به خانم عاصمه جهانگیر که به تازگی به عنوان گزارشگر حقوق بشر ایران برگزیده شده  ارسال کردند که از جمله نکات مهم این نامه اعتصاب غذای ایشان و تسلط اطلاعات سپاه بر قوه قضاییه و فشار بر پیروان این مکتب معنوی می باشد

محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه و دو طب فرادرمانی و سایمنتولوژی می باشد که حکم پنج ساله خود را به پایان برده ولی همچنان بعد از هشت ماه از پایان دوره محکومیت در بازداشت و در انفرادی زندان اوین به سر می برد , ضمن اینکه تعدادی از شاگردان ایشان هم مدتهاست در زندان هستند و هر روزه خبری از دستگیری و فشار بر شاگردان ایشان منتشر می شود.

یک منبع مطلع به رادیو فرهنگ می گوید :

" این نامه اولین نامه رسمی طرفداران و حامیان آقای طاهری به گزارشگر جدید حقوق بشر می باشد و امیدوار هستیم مفید واقع شود چرا که شرایط آقای طاهری زیاد مساعد نیست و ایشان چندین روز است که در اعتراض به روند پرونده شان و عدم آزادی شان دست به اعتصاب غذا زده اند به همین جهت تمام تلاش خود را می کنیم که صدای خود را به تمامی جوامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری برسانیم."

متن نامه به این شرح می باشد:

خانم عاصمه جهانگیر،

با سلام و عرض ادب

ما جمعی از حامیان محمد علی طاهری برگزیده شدن شما را بعنوان „گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران «صمیمانه تبریک می‌گوییم و امیدواریم که در حمایت از حقوق مردم ایران بتوانید گام‌های موثری بردارید.
با شرح مختصری از وضعیت اسفناک حقوق بشر در ایران و بیعدالتی در حق آقای محمد علی طاهری از شما تقاضامندیم که در تماس خود با مسئولین و مقامات ایران به آنان „نقض حقوق انسان‌ها «را گوشزد کنید علاوه بر آن درخواست فوری آزادی محمد علی طاهری را داشته باشید.

نظام جمهوری اسلامی ایران پس از امضاء برنامه هسته‌ای وین بار دیگر تلاش دارد با راه اندازی موج اعدام در جهت ترسانیدن مردم و سرکوب عدالت خواهان و دگر اندیشان استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران از‌‌ همان آغاز روی کار آمدن به بهانه „حفظ امنیت ملی «دست به قتل دسته جمعی انسان‌های بی‌گناه زده است. آن‌ها کشتار را از کردستان ایران آغاز کرده سپس با راه اندازی جنگ علیه عراق در سال ۱۹۸۸، در یک زمان بسیار کوتاه هزاران نفر دیگر را به جوخه مرگ سپردند.


در جامعه ایران به اشکال مختلف و بطور مستمر دگر اندیشان بویژه اقلیت‌های مذهبی از جمله گروه» عرفان حلقه «مورد تبعیض، افترا و به حاشیه راندن هستند. با افزایش اعدام‌ها، زندان، شکنجه، قطع عضو، خفقان، فساد مالی سران، فحشا، بچه‌های خیابانی، فقر و بیکاری نگرانی ما برای ایران فزونی یافته است. از این جهت لازم می‌دانیم که جامعه بین المللی پیش از اندیشیدن به منافع خود، در مذاکرات با مقامات ایران موضوع» حقوق بشر «را در ارجحیت قرار دهند. ما اعتقادمان بر این است که صلح و ثبات در خاور میانه به شرطی حاصل می‌شود که حقوق بشر برای مردم ایران تضمین شده باشد.

محمد علی طاهری یک زندانی عقیدتی است، که از طرف حاکمان ایران دائما با خطر مرگ روبروست. او بنیانگذار مکتب عرفان حلقه و دو طب مکمل» فرادرمانی و سایمنتولوژی «می‌باشد که به دلیل آموزش و باور عرفانی خود در اوایل سال ۱۳۹۰ دستگیر شد و تاکنون در بند ۲ الف زندان اوین در انفرادی به سر می‌برد. آقای طاهری به اتهام» توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، به ۷۴ ضربه شلاق، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۵ سال حبس محکوم شد. «بر خلاف اتهام نسبت داده شده به آقای طاهری افراد بسیاری از سراسر دنیا از طریق نامه و فیلم و مستندات به مقامات بین المللی شهادت داده‌اند که آموزه‌های صلح آمیز طاهری و طب‌های مکمل او سبب درمان و تحولشان شده است».

آقای احمد شهید و بسیاری از نهادهای مدافع حقوق بشر اعتقاد دارند که نه تنها محاکمه ایشان از کاستی‌های فراوانی برخوردار بوده است بلکه او همواره از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی نیز محروم بوده است، به طوری که ایشان همواره برای دیدار و گفتگو با وکلای خود نیز محدودیت داشته است.

در گزارش جدید آقای بانکی مون «دبیر کل سازمان ملل متحد» علاوه بر موضوع نقض حقوق بشر در ایران به مورد آقای طاهری نیز اشاره شده است.

به موجب دخالت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در قوه قضاییه ایران چیزی به نام دادرسی عادلانه برای دگر اندیشان وجود ندارد. محاکمات زندانیان عقیدتی فرمایشی است و پشت درهای بسته و در بسیاری موارد بدون حضور وکیل و خانواده بر گزار می‌شود. قضات توان ایستادگی در مقابل ضابطین و بازجوهای وابسته به نهادهای امنیتی را ندارند زیرا در صورت مخالفت عزل می‌شوند.
آقای محمد علی طاهری از جمله کسانی است که مورد خصم و کینه ورزی این اشخاص قرار گرفته است.



آقای دکتر طاهری در اعتراض به رفتارهای فراقانونی و ناعادلانه مقامات قضایی بار‌ها دست به اعتصاب غذا زده است. هم اکنون نیز از تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶ در اعتصاب غذا به سر می‌برد. او اعلام کرده است که اعتصاب غذایش نامحدود خواهد بود تا زمان آزادی از زندان محمد علی طاهری حین گذراندن دوران محکومیتش در آگوست ۲۰۱۵ مجددا با اتهاماتی جدید و حکم اعدام روبرو شد. این حکم که نقض قوانین بین المللی بود از طرفی با اعتراض شدید آقای دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه) سابق (سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی روبرو شد و از طرفی دیگر بدلیل نقص پرونده منتفی گردید. در طی این سال‌ها تنها از ۶ روز مرخصی در نوروز ۹۲ و همچنین یک مرخصی ۲ ساعته در تیرماه ۱۳۹۵ برای شرکت در مراسم عقد دختر ش برخوردار بوده است.

شایان ذکر است که محکومیت ایشان در ۷ فوریه ۲۰۱۶) ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ (به پایان رسیده و مبلغ نهصد و شش میلیون تومان جریمه نیز پرداخت شده است با این وجود قرار بازداشت موقت او چندین بار تمدید گردیده است.

در پرونده جدید ایشان که به تازگی از طرف قاضی به وکلا تسلیم شده است دیگر اتهاماتی مانند سب النبی، محاربه و فساد روی زمین و سایر اتهامات به چشم نمی‌خورد و حتی برای ایشان قرار منع تعقیب نیز صادر شده است. «با توجه به قوانین قضایی ایران بازداشت طاهری پس از پایان دوران محکومیتش فراقانونی بوده و او بایستی فوری آزاد شود.

 از سوی دیگر زندگی بسیاری از شاگردان او از سال ۲۰۱۲ در مخاطره است زیرا دائما تحت تعقیب، شکنجه و دستگیری هستند. از جمله این افراد به جرم باور معنویشان از مدت‌ها پیش در بندند: یوسف عیوض‌زاده، لیلا سبز علی جماعت، فهیمه اعرفی، لیلا جعفری، عبدالاحد جلیل‌زاده و پیمان میرزایی

 امیدوایم که شما در مقام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد بزودی بتوانید از زندان‌های ایران بازدید کرده و به یاری دگر اندیشان دربند بشتابید!

از شما تقاضامندیم به نام انسانیت، از مسئولیت خود برای صلح اجتماعی و رعایت حقوق شهروندان در ایران ‌‌نهایت استفاده را کنید.
با درود فراوان و با احترام

 رادیو فرهنگ

منبع خبر : گروه خبري سايت  www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر