۱۳۹۵-۰۸-۰۱

برخورد و درگیری در تجمع هواداران محمدعلی طاهری در تهران

گروه خبري سايت
برخورد و درگیری در تجمع هواداران محمدعلی طاهری در تهران
شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری روز جمعه ۳۰ مهرماه برای دومین روز متوالی در مقابل بیمارستان بقیه‌الله در حالی دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار «سحام»، بر اساس اخبار تأیید نشده و غیر رسمی، محمدعلی طاهری، در بیست و چهارمین روز از اعتصاب غذای خود، در اغما به سر می‌برد.

گفته می‌شود جمعیت شرکت کننده در این تجمع، به بیش از ۳۰۰ رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها، فضای پیرامون بیمارستان، به شدت امنیتی بوده و نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی فضای این منطقه را تحت کنترل داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع خواهان آزادی بی‌قید و شرط محمدعلی طاهری هستند.

طاهری بیش از ۵ سال با وجود پایان دوران محکومیت خود در زندان به سر می‌برد.

این تجمع با مداخله یگان‌های ویژه به خشونت کشیده شد.

مأموران با افراد در حال عکس‌برداری و فیلم‌برداری برخورد خشونت آمیزی داشته و مانع از هر گونه عکس‌برداری و فیلم‌برداری شدند.

به گزارش یک شاهد عینی، در یکی از این حملات، در حالی که یکی از تجمع‌کنندگان در حال فیلمبرداری از سر در بیمارستان بود، مأموری به وی حمله کرد و تلاش کرد دوربین وی را بگیرد، که فرد مورد نظر، با دو مأمور درگیر شد و با مقاومت مردم، مأموران نتوانستند این فرد را بازداشت کنند.

مأموران انتظامی و امنیتی پس از این که طی چند بار یورش موفق نشدند تجمع‌کنندگان را پراکنده کنند، اقدام به پرتاب گاز اشک آور به میان تجمع کنندگان کردند.

از مجروحان و بازداشت شدگان احتمالی تجمع امروز، گزارشی مخابره نشده است.

اعتراض عفو بین‌الملل نسبت به عدم اطلاع‌رسانی مسئولین درباره وضعیت محمدعلی طاهری

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به عدم اطلاع‌رسانی مسئولین درباره وضعیت محمدعلی طاهری اعتراض کرد و خواستار اقدامی فوری در خصوص این زندانی عقیدتی در حال اعتصاب شد.

به گزارش تارنگار حقوق‌بشر در ایران، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه منتشر شده، اعلام کرد؛ محمدعلی طاهری از هفتم مهرماه دست به اعتصاب غذا زده و از ۲۵ مهرماه اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامده است.

سازمان عفو بین‌الملل افزوده: بنا به اخبار تأیید نشده‌ای، وی در یکی از بیمارستان‌های وابسته به سپاه پاسداران در شهر تهران بستری می‌باشد.

تجمع شاگردان محمدعلی طاهری در شهرهای دیگر
در بیست و چهارمین روز از اعتصاب غذای محمدعلی طاهری، جمعی از شاگردان و هواداران وی در چندین شهر مختلف از جمله شیراز، مشهد و کرمانشاه دست به تجمع زدند.
به گزارش «سحام»، تجمع‌کنندگان در شیراز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «اتمام حجت می‌کنیم در این ایام محرم، خواب و خوراک را بر خود حرام خواهیم کرد تا صدای مظلومیت استاد محمدعلی طاهری را به گوش جهانیان برسانیم.»
تجمع‌کنندگان در این بیانیه خواستار آزادی بی قید و شرط استاد خود شدند.



سحام

منبع خبر : گروه خبري سايت www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر