۱۳۹۵-۰۷-۱۶

انعکاس وضعیت پرونده محمد علی طاهری در روزنامه گاردین

گروه خبري سايت
انعکاس وضعیت پرونده محمد علی طاهری در روزنامه گاردین
به دنبال انتشار گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، ادامه بازداشت محمدعلی طاهری، مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفته است. روزنامه گاردین روز گذشته با انعکاس تازه‌ترین گزارش بانکی مون، به وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و بر وضعیت مبهم پرونده محمد علی طاهری تاکید کرده است.

گزارش گاردین ضمن اشاره به وضعیت محمد علی طاهری بنیان گذار عرفان حلقه و از زندانیان محبوس در اوین، نوشته: «نقض حقوق بشر در ایران تا حد زیادی از سوی قوه قضاییه، نیروهای تندرو و دستگاه‌های اطلاعاتی که مستقل از دولت روحانی عمل می‌کنند، انجام می‌شود.»

این گزارش به نقل از دبیر کل سازمان ملل متحد اضافه کرده: «بان کی مون همچنین در مورد ادامه محدودیت‌های آزادی‌های عمومی و تداوم آزار و اذیت‌های مرتبط با فعالان جامعه مدنی، تداوم تبعیض علیه زنان و اقلیت‌ها و شرایط بازداشت‌ها نگران است.»

در همین رابطه این گزارش به وضعیت بنیان گذار عرفان حلقه اشاره کرده و نوشته: «محمد علی طاهری از ماه می سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهام ایجاد یک گروه معنوی به نام عرفان حلقه و همچنین ترویج باورهای عرفانی، که مقامات جمهوری اسلامی آن را غیر اسلامی می‌دانند، در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. منابع نزدیک به طاهری گفته‌اند که او در حال برنامه‌ریزی یک اعتصاب غذا در اعتراض به امتناع مقامات از آزادی او است.»

انتشار این گزارش در حالی است که «محمدعلی طاهری» از چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به ممانعت از آزادی‌اش با وجود صدور قرار منع پیگرد (تعقیب)، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

این شانزدهمین باری است که این زندانی عقیدتی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب غذای اعتراضی در زندان می‌زند.

این زندانی عقیدتی با وجود اعتراض‌های گسترده به ادامه بازداشت وی، کماکان در زندان و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر