۱۳۹۵-۰۷-۳۰

تازه‌ترین گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد

گروه خبري سايت
تازه‌ترین گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد 
نارضایتی بان کی مون از عدم بهبود حقوق بشر در ایران و ادامه حبس محمد علی طاهری و سایر زندانیان عقیدتی
 
در تازه‌ترین گزارش «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، این مقام عالی سازمان ملل ضمن اعتراض به ادامه حبس زندانیان عقیدتی همچون محمد علی طاهری، تاکید کرده که از “عدم بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران عمیقا متاسف” است.
 
بان کی مون در این گزارش ۱۹ صفحه‌ای که به تازگی منتشر شده، او “تاسف عمیق” خود را از آمار و وضعیت “اعدام، شلاق زدن، بازداشت‌های خودسرانه، محاکمات ناعادلانه، محرومیت از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و احتمال شکنجه و بدرفتاری” اعلام کرده است.
 
در بخشی از این گزارش درباره «محمد علی طاهری» بنیان‌گذار «عرفان حلقه» که از زندانیان عقیدتی محبوس در زندان «اوین» است آمده: «آقای محمد علی طاهری از اردیبهشت سال ۹۰ در سلول انفرادی نگه داشته شده است و به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس محکوم شده است. علی‌رغم پایان حکم زندان، آقای طاهری همچنان در زندان به سر می‌برد.»
 
بخشی از گزارش بان کی مون به حبس غیرقانونی در سلول انفرادی می‌پردازد. براساس این گزارش، این مقام عالی سازمان ملل کماکان گزارش‌های بسیاری از استفاده از سلول انفرادی، به صورت کوتاه‌مدت و طویل‌المدت، دریافت کرده‌اند.
 
در بخش دیگری از گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد آمده: “او همچنین در مورد ادامه محدودیت‌های آزادی‌های عمومی و آزار و اذیت‌های مرتبط با فعالان جامعه مدنی، تداوم تبعیض علیه زنان و اقلیت‌ها و شرایط بازداشت نگران است.”
 
گفته شده اسامی برخی دیگر از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران، از جمله نرگس محمدی و برخی از زندانیان بهایی در گزارش اکتبر ۲۰۱۶ بان کی مون به چشم می‌خورد.
 
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، در یک ارزیابی کلی از حقوق بشر در ایران، “نرخ هشدار دهنده” اجرای احکام اعدام اشاره کرده و گفته: «در زمان رییس‌جمهوری حسن روحانی پیشرفت کمی حاصل شده است.»
 
گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در جریان هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اکتبر ۲۰۱۶ ارایه شده است. این گزارش براساس قطعنامه ۱۷۳\۷۰ مجمع عمومی تهیه شده است که دبیرکل را موظف به ارائه گزارش به مجمع عمومی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران می‌کند.
 
انتشار این گزارش در حالی است که «محمدعلی طاهری» از چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به ممانعت از آزادی‌اش با وجود صدور قرار منع پیگرد (تعقیب)، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
 
این شانزدهمین باری است که این زندانی عقیدتی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب غذای اعتراضی در زندان می‌زند.
 
این زندانی عقیدتی با وجود اعتراض‌های گسترده به ادامه بازداشت وی، کماکان در زندان و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني 
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر